Gå til innhold

Hvor høyt klokker dere 6800Ultra Gt?


asad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har for øyeblikket latt vær å klokke noe som helst av mitt 6800 GT. Kortet er såpass bra at det er unødvendig for min del.

 

Bruker seffølgelig nyeste drivere.

blir litt forvirret jeg . på nvidia sin side er de nyeste drivere 61.77, mens jeg ahr funnet 66.32 på nettet ?? Hva er de nyeste drivere ?? Hørt om noe beta greier. Har noen linken til de?

Lenke til kommentar

Jeg har et Gainward 6800 GT Golden Sample kort. Klokket det til 410/1135 og det funker veldig bra. Kan sikkert gå høyere, men det flyter bra nok nå.

 

Brukte først 61.77 driverne, men byttet til 66.70 fra www.guru3d.com og gikk opp fra 4300 til 5100 i 3dmark05. De anbefales! :thumbup:

Endret av herpel
Lenke til kommentar
Jeg har et Gainward 6800 GT Golden Sample kort. Klokket det til 410/1135 og det funker veldig bra. Kan sikkert gå høyere, men det flyter bra nok nå.

 

Brukte først 61.77 driverne, men byttet til 66.70 fra www.guru3d.com og gikk opp fra 4300 til 5100 i 3dmark05. De anbefales! :thumbup:

Wow! det skal jeg prøve- thnx

Lenke til kommentar

De fleste GT kort klarer uten problemer å kjøre Ultra hastigheter ;) Selv med GT kjerne som kjører på 1.3V i 3D

 

Ultra kjører på 1.5V i 3D

 

Det eneste du derfor trenger å gjøre for å få et fullverdig Ultra kort ut av et GT kort er å sørge for en skikkelig kjøler, finne en Ultra BIOS fra den kort-produsenten du har, laste ned nvflash 4.42 og flashe biosen.

 

Dette gjøres ved å boote til dos og skrive:

 

nvflash -f myultra.rom -p

 

bryteren -p gjør at nvflash skriver ultrabiosen selv om den finner ut at du egentlig har en GT bios...

 

:thumbup:

Endret av Mental
Lenke til kommentar
De fleste GT kort klarer uten problemer å kjøre Ultra hastigheter ;) Selv med GT kjerne som kjører på 1.3V i 3D

 

Ultra kjører på 1.5V i 3D

 

Det eneste du derfor trenger å gjøre for å få et fullverdig Ultra kort ut av et GT kort er å sørge for en skikkelig kjøler, finne en Ultra BIOS fra den kort-produsenten du har, laste ned nvflash 4.42 og flashe biosen.

 

Dette gjøres ved å boote til dos og skrive:

 

nvflash -f myultra.rom -p

 

bryteren -p gjør at nvflash skriver ultrabiosen selv om den finner ut at du egentlig har en GT bios...

 

:thumbup:

Åja, det er det ENESTE jeg trenger å gjøre ja. Jeg som trodde det var mye mer jobb med det :!:

Lenke til kommentar
Jeg har et Gainward 6800 GT Golden Sample kort. Klokket det til 410/1135 og det funker veldig bra. Kan sikkert gå høyere, men det flyter bra nok nå.

 

Brukte først 61.77 driverne, men byttet til 66.70 fra www.guru3d.com og gikk opp fra 4300 til 5100 i 3dmark05. De anbefales!  :thumbup:

4300 - 5100 i 3dmark05!!!!!

 

da er det noe feil enten me kortet mitt eller oppsettet,

 

jeg får bare 2400, og da kjører jeg på 410, 1100 mhz

 

kan du fortelle mer om systemet ditt?

 

kanskje det er prosessoren min som er for dårlig :blush:

jeg har et asus v9999 6800gt 256mb ddr3

intel p4 2.74

1gb minne

Endret av JediMindTriks
Lenke til kommentar
Jeg har et Gainward 6800 GT Golden Sample kort. Klokket det til 410/1135 og det funker veldig bra. Kan sikkert gå høyere, men det flyter bra nok nå.

 

Brukte først 61.77 driverne, men byttet til 66.70 fra www.guru3d.com og gikk opp fra 4300 til 5100 i 3dmark05. De anbefales!  :thumbup:

4300 - 5100 i 3dmark05!!!!!

 

da er det noe feil enten me kortet mitt eller oppsettet,

 

jeg får bare 2400, og da kjører jeg på 410, 1100 mhz

 

kan du fortelle mer om systemet ditt?

 

kanskje det er prosessoren min som er for dårlig :blush:

jeg har et asus v9999 6800gt 256mb ddr3

intel p4 2.74

1gb minne

Neida, alt stemmer. Ligger på rundt 5100 for alle de som har samme oppsett som meg (sammenligningsfunksjonen i 3dmark)

 

EDIT: Leste fort over og alle ASUS kortene heter V9999... snakk om tullete 'merking'! Da ville jeg tro du har blitt lurt, og fått et vanlig 6800 og ikke et GT kort, det må du sjekke ut! :hmm:

 

Ellers har jeg XP2500+@3000+, 1GB, Abit NF7-S ver 2.0

Endret av herpel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...