Rescudo Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hei. Jeg leter etter et eller annet som er litt mer avansert enn å flytte rundt på images, det blir litt sløvt. Da vil jeg ha muligheten til å rotere bilder i f.eks 37 graders vinkel, og det hadde vært greit om bakgrunnen ble transparent, slik at jeg kan se gjennom den. Håper noen skjønte hva jeg mente Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hvorfor bare ikke bruke det mest opplagte: DirectX. Dette grafikksystemet fungerer ypperlig til de fleste programmer, og kommunikasjonen mellom applikasjonen og systemet er også meget bra, ettersom det går via COM+ objekter. I tillegg er informasjonen rundt bruken av DirectX svært utfyllende og nøyaktig på mange nettsteder. Ett eksempel er msdn.microsoft.com, men man kan også bruke noen mer VB-relaterte kilder: http://www.planet-source-code.com/ http://www.chez.com/scribe/en/directx.htm http://www.rookscape.com/vbgaming/tutG.php Ett av problemene med DirectX er mangelen på støtte av andre filformater enn BMP, og det faktum at det skal ganske mye kode til for å i det hele tatt initialisere motoren. Derfor kan det i enkelte tilfeller være like så greit å bruke GDI+ - en oppgradering av det gamle GDI. Der kan du gjøre det meste av 2D manipulering og endel 3D-grafikk. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 DirectDraw vil bli kuttet ut i neste windows (etter hva jeg har forstått) Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Hva med opengl? husker ikke link til god guide til opengl, men regner med at du kan gjøre det meste i opengl også men har ikke brukt det så kan ikke si noe sikkert... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 OpenGL er faktisk enklere å få til å fungere en DirectDraw så... men teksturer er litt komplisert å få til i VB, jeg tror du må bruke array av long og tar VarPtr(array(0)) til glTexImage2D. Du kan bruke biblioteket jeg konverterte hvis du vil (fra GL.H -> mdlOpenGL.bas) mdlOpenGL.bas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå