potetskrell Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Kom å se! Har hatt denne sida siden i vår og den har ikke blitt oppdatert siden da. Men nå har jeg litt lyst å begynne i gjen. Og derfor lurer jeg på hva jeg kan gjøre av forbedringer. Har brydd meg mest om å få publiseringssystemet til å virke, og det gjør det nå da. Jeg er ikke flink å sette opp sider på den måten den faktisk skal settes opp, men tror jeg skal begynne med css snart. Hva tror dere om purloin.net? Edit: Klikk gjerne litt rundt omkring! mer enn bare forsida Endret 30. september 2004 av Ingardj Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) www.purloin.net <-- Klikkbar link! - Veldig rotete oppsett. Noen borders, forskjellige bakgrunnsfarger o.l. kan bidra til å gjøre det mer oversiktlig - Hvorfor den 1418-tingen i header egentlig? Den var veldig "tydelig", så man kan begynne å lure på om det er navnet på siden - Tables-suppe, tables-suppe og pinadø enda litt tables-suppe - Valid XHTML (yey!), men det betyr ikke at koden er "bra" - Javascript-popup på kommenter-linken - "Rotete" bruk av fonter. Verdana her og Trebuchet der.. Bestem deg! Endret 30. september 2004 av Loomy Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 www.purloin.net <-- Klikkbar link! - Veldig rotete oppsett. Noen borders, forskjellige bakgrunnsfarger o.l. kan bidra til å gjøre det mer oversiktlig - Hvorfor den 1418-tingen i header egentlig? Den var veldig "tydelig", så man kan begynne å lure på om det er navnet på siden - Stay tuned for more kritikk.. Fikk problemer med PCen her :\ Øhh, kan vi ikke bare kalle den 1418-tingen kunstnerisk frihet :!: Det er egentlig en vannhydrant (?).. Men ellers, I hear you.. Missliker menyen sånn som den er nå.. Men å lese en artikkel da? Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Men ellers, I hear you.. Missliker menyen sånn som den er nå.. Men å lese en artikkel da? Ja, da kommer det opp et stort stygt banner midt på siden så det blir bare irriterende å lese. Jeg støtter Purify i det han skriver. Synes ikke det her var mye å skryte av! Hvis du har programert publiseringssystemet selv så er jo det sikkert bra, men ellers ser jeg ikke noe særlig positivt. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Men ellers, I hear you.. Missliker menyen sånn som den er nå.. Men å lese en artikkel da? Ja, da kommer det opp et stort stygt banner midt på siden så det blir bare irriterende å lese. Jeg støtter Purify i det han skriver. Synes ikke det her var mye å skryte av! Hvis du har programert publiseringssystemet selv så er jo det sikkert bra, men ellers ser jeg ikke noe særlig positivt. Uff, var det _så_ dårlig? Rart, men jeg synes det fungerer ganske ok som det er, men vet jo at det kan være litt rotete. Og nei jeg har heller ikke lagd publiserings-systemet fra scratch, men arbeidet videre på et open-source prosjekt kalt Siteframe. Vel og merke genialt! Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Som andre har skrevet, headeren ser ut som 2 headere Kontrasten mellom tekst og bakgrunn (login bakgrunnen), kan virke litt dårlig. Jeg synes det virka litt "kræsj". Menyen "Hjem" osv var grei nok. Men virker som du har td:hover på td'en som linken er i, dette fungerer ikke i IE. Uansett, ville vært bedre IMO at linken oppførte seg som en block (display: block), og at bakgrunnen også forandret seg på a:hover og at hele "cellen" blir en link så jeg slipper å måtte trykke på link teksten men kunne trykke på "knappen". (Uff, formuleringen der ble helt på jordet tror jeg ) Skille mellom de forskjellge elementene på siden ble litt svakt. F.eks "Velkommen anonym", og linkene under. Ser liksom ikke ut som det er noe linker Får på en måte en følelse at CSS'en ikke loaded ferdig Opplisting av ingress er grei nok, men virker litt tett i mellom "Kommenter | Les hele saken" og neste ingress. For plutselig ser det ut som "Les hele saken" greia blir en del av neste ingress. Hmm, hva er en bannerbytte login? Hvis det er det jeg tror det er, ville det ikke vært mulig å laget en login? I brukerprofilen/forum kunne du "oppgradere" litt så den støtter det bannerbytte krever? Så slipper brukeren å forholde seg til så mange ting på en og samme side. Er "in" med en login hehe. Men ellers en grei side Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Menyen "Hjem" osv var grei nok. Men virker som du har td:hover på td'en som linken er i, dette fungerer ikke i IE. Uansett, ville vært bedre IMO at linken oppførte seg som en block (display: block), og at bakgrunnen også forandret seg på a:hover og at hele "cellen" blir en link så jeg slipper å måtte trykke på link teksten men kunne trykke på "knappen". (Uff, formuleringen der ble helt på jordet tror jeg ) Skjønner. Det var egentlig det jeg ville. Men fikk ikke gjort det, eller funnet ut av hvordan jeg gjør det. Men skal prøve på det du sier.. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hmm, design var litt rotete, og header var ikke noe særlig imo.. ellers var det mye bra Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Hmm, design var litt rotete, og header var ikke noe særlig imo.. ellers var det mye bra Kanskje jeg skal forandre på headeren (les: lage ny).. Tar det i helga, er så mye arbeid, og timene går fort når jeg holder på med ikke-redaksjonelt arbeid. Edit: Nei, h*elvete heller, den er ganske stygg faktisk.. Endret 21. oktober 2004 av Ingardj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå