DllInjexion Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hovedkort: Abit NF7-S v2.0 m/intergrert nettverkskort ISP: NextGenTel Linux: Mandrake 9.2 og Knoppix OK jeg har prøvd å få internett tilgang med Linux men det går ikke. Den sier at den finner ETH0. Så prøver den å sende DHCP request, men da kommer det bare feilmeldinger om at jeg ikke har internett kabelen koblet til. Jeg har også prøvd å skrive manuelt Dns server, gateway osv. men det går heller ikke. Nå sitter jeg på WINXP og her går alt fint. Lenke til kommentar
DllInjexion Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 fu Lenke til kommentar
arokh Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Høres ut som nettverkskortet ditt ikke er skikkelig støtta/gjenkjent. Du har ikke en annen maskin du kan koble til med crossover-kabel og pinge for å teste? Endret 30. september 2004 av arokh Lenke til kommentar
joebush Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Kjør lsmod som root for å se om modulen er lastet. det skal være "forcedeth". Er den på plass kan du fjerne den ved å skrive: rmmod forcedeth for å laste inn modulen direkte skriv: modprobe forcedeth For å starte nettverk på adapteret: ifup eth0 Lykke til. Endret 30. september 2004 av joebush Lenke til kommentar
DllInjexion Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 det var visst feil med knoppix rlzn min. mange andre har har samme problem med den rlzn jeg har. takk for hjelpen uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå