drfredf Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Jeg har nettilgang gjennom Chello/UPC, og har en del problemer med tilkoblingen. Så lenge jeg bare bruker en maskin, min bærbare, mot nettet så har jeg ingen problemer. Jeg har nå kjøpt en ny stasjonær maskin som jeg også ønsker å koble til nettet. Jeg har et helt vanlig kabelmodem, og trenger ikke å ha to maskiner koblet til nettet samtidig. Men når jeg prøver å koble min nye maskin til nettet, får jeg bare beskjed om at det er noe galt med nettverkstilkoblingen min. Jeg har installert drivere til nettverkskortet (integrert i asus p4p800 E) flere ganger, uten dette har hjulpet. Og når jeg så prøver å koble den gamle bærbare til nettet, så vil ikke denne heller lenger, uten at jeg har tuklet med den maskinen på noen som helst måte. Så spørsmålet er: liker ikke modemet at jeg bytter mellom maskiner? Jeg prøvde en stund å bytte mellom en mac og en pc, og hadde de samme problemene da. Kan løsningen være en router/svitsj? Forresten så har jeg win XP på den bærbare maskinen og win 2000 på den stasjonære. Håper noen kan hjelpe Lenke til kommentar
drfredf Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Jeg tror problemet er at kabelmodemet husker MAC adressen til nettverkskortet, og forventer samme MAC senere. Jeg hadde problemer med det samme helt til jeg ba routeren klone MAC-adressen til den maskinen jeg først hadde koblet til modemet. Om det går an å resette kabelmodemet har jeg ikke undersøkt. Men prøv å ta strømmen på det og vent et par minutter. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Jepp skal funke det, bruker selv kabel modem, skal jeg bytte nett koblingen til en annen maskin saa maa jeg koble ifra stromen, for meg holder det med 30sec Etter at du har koblet til strommen of modemet er oppe og kjorer saa kan du skru paa datamaskinen din. 1 Skru av PC 2 Skru av kabel modem 3 kople til riktig maskin (maa vere slaatt av) 4 skru paa kabel modem....vent til den er klart ca 30sec 5 skru paa datamaskin som skal kobles til nettet ...Det skulle vere alt som behoves... Frankie Singapore Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 hvis du har winxp trenger du ikke skru av maskinen når du resetter modemet. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Ikke sikert du trenger aa slaa av maskinen, men det er vanlig praktisk, ihvertfall blant A+ folka Frankie Singapore Lenke til kommentar
hajlhjl Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Chello routeren kan kun gi en ip adresse om gangen. Hvis du bytter maskin, må du restarte routeren samtidig. Du kan glemme å bruke switch når du har Chello, fordi de tildeler kun en ip... Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 går fint å bruke switch, men de tillater det ikke med mindre du har chello plus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå