Gå til innhold

Noen som har testet ACDsee 7?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ACDSee 7 har fått et sårt nødvendig løft:

- en del raskere enn før, men gjenstår å se over tid hvor bra den fortsetter å være

- du kan utelukke kataloger, så nå husker den ikke lenger tempkatalogen for Internet Explorer i databasen (jippi)

- brenning til cd med tilhørende database-informasjon funket (jippi)

Litt plundrete interface i noen tilfeller. F.eks. har de tatt ut valget av størrelsen på thumbnails fra options dialogen, og i stedet har du en godt synlig (not) slider oppe til høyre når du ser thumbnails som justerer dette. Tok litt tid før jeg fant ut av dette.

Umiddelbar følelse er ihvertfall at nå har de fiksa de største tingene som jeg mislikte med versjon 6.

Lenke til kommentar

Da skal jeg laste ned en demo å sjekke litt først.

Er spendt på om det henger seg dette også etter som bildene kommer inn. Har ikke laget kataloger i dette programmet før.

Synes Adobe Photoshop album 2 var med Tags osv. Men når jeg fikk lastet inn alle bildene så ble det håpløst tregt. Mulig det hadde gått bedre med 4GB minne, men med 512DDR går det ikke. (Skal prøve å legge bildene over på den raskeste disken som er en Seagate 200GB

Lenke til kommentar

NB! Prøv demoen før du kjøper!!!

ACDSee var engang referanse-programmet i sin genre, men i de senere versjoner har det vært mye "RUSK"!

Dersom programmet hadde fungert etter intensjonene hadde det vært ett ekstremt attraktivt program.

Les på ACDSee sine egne forumsider

http://forums.acdsystems.com/

Eller

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp...essage=10415954

Har prøvd versjon 7 Trial (Fra tidligere 3.1, 5.01 og 6.x)

Konklusjon:

I utgangspunktet ett attraktivt program, men du må også regne med krasj, at andre program ikke fungerer som tidligere og en del fil-koblinger blir endret.

Eksempel på program-krasj:

- Stå i Organize eller Viev-mode og prøv deretter å lage Slide Show eller PDF. Når jeg trykket på knappen Add, så var det slutt. (Hva med deg?)

Lenke til kommentar

Jeg prøvde trial versjonen, men ble ganske sur da jeg oppdaget at den hadde fjernet tilordningen til diverse filtyper selvom jeg spesifiserte at jeg ikke ville at ACDsee skulle ta over noen av filtypene. Når jeg dobbeltklikket på f.eks. Compressed Folders (zip) i Explorer åpnet den Search vindu istedenfor å åpne zip fila.

Programmer som gjør slike forandringer i Windows vil jeg ikke ha på maskinen min.

Avinstallering hjalp ikke, så jeg måtte ty til System Restore for å få systemet slik det skulle være.

Selve programmet så bra ut de to dagene jeg hadde det inne, men det hjelper ikke. Jeg bruker heller Irfanview.

Lenke til kommentar

Jeg bruker AcdSee mest fordi jeg ble så vant til det i de tidligere (meget gode) versjonene av programmet. Ver. 6 var derimot elendig, og det provoserer meg rimelig mye at de nå legger det de burde ha fikset i ver. 6 inn i ver. 7 og forlanger betaling for det.

Jeg har ingenting imot at en krever betalt for ny funksjonalitet, men bugfix'er og funksjonalitet som burde ha vært en del av ver. 6 er det toppen av frekkhet å kreve betalt på ny for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...