FSOL Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Jeg har en gammel celeron 400 som har kjørt på 500 mhz (83 mhz buss). Jeg hadde en tid et geforce 2gts skjermkort i den, men det gamle voodo banshee kortet er nå på plass igjen. Jeg har startet maskinen overklokket en gang uten at prosessor vifta var på. Men den virket stabil etter det. Problemet er nå at maskinen fryser helt i w2k og i w98 får jeg ofte beskjed om feil i registeret. Er det noen som kan hjelpe meg å lokalisere hvilken komponent det er noe galt med? Er det ram, cpu, hk, eller hd (abit bh 6)? Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 83MHZ fsb er veldig belastende for PCI enheter.... noe kan etterhvert begynne i feil Har crappa utstyr for 5000 selv på sånn (for leeeenge siden) Men overclocking er jo et kall... Lenke til kommentar
FSOL Skrevet 12. november 2001 Forfatter Del Skrevet 12. november 2001 Har tatt ut alle pci enhetene nå da. Er det like belastende for hk/skjermkort/cpu? Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 Jeg vil anta at HK ditt kjører AGP-sotten på samme hastighet som FSB. Enkelte skjermkort takler ikke at FSB hastigheten blir for stor. Prøv å klokke ned maskinen for å se om den blir stabil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå