melli123 Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 et lite problem, skiver html slik: <a href="http://www.sol.no">hei</a> og css slik: a { color: yellow text-decoration: none; } linken blir ikke gul, og den har understrek... hva er galt? Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Du har glemt semikolon etter Yellow CSS blir slik: a { color: yellow; text-decoration: none; } Endret 30. september 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 (endret) omg! så flaut men takk allikevel EDIT: hmm, funker ikke slev om jeg skrev en semikolon etter yellow. Endret 30. september 2004 av VgaR Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 kan du poste en link? Lenke til kommentar
aschj Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Har du dette du arbeider med lasta opp noen steds så vi får sett på resten av koden? Kan være at du har gjort noe galt når du skulle implementere CSSen. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 (endret) har ikke lagt den ut. men css og html arka er ikke så store, så jeg kan paste de her html: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html> <head> <title>Guivarchdesign.com 1.1.2</title> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="web.css" /> </head> <body> <p><h1>Velkommen</h1></p> <p><h2>her vil du finne masse rart</h2></p> <a href="http://www.sol.no">hei</a> </body> CSS: body { font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-size: 80&; color: red; backround-color: #ffc; margin: 1em; padding: 0; } p { color: blue; } h1 { color: black; font-size: 2em; margin: 1; margin-bottom: 0,5; } h2 { color: black; font-size: 1,5em; a { color: yellow; text-decoration: none; } Endret 30. september 2004 av VgaR Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 hmm... du har jo glemt å avslutte HTML taggen i Html-dokumentet ditt! Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 jeg gjorde det nå, men har egentlig det noe å si? jeg skifter jo på fargene i h1 og h2 overskirftene mellom css, Jeg skjønner ikke hvorfor det har noe å si da? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 OT: Hva er font-size: 80&; ? Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 (endret) hehe, en liten feil... EDIT: men tror ikke det var det som gjorde feilen, funker fortsatt ikke...hmmm... Endret 30. september 2004 av VgaR Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 du har også glemt å avslutte med } etter h2 i CSS-en. Dette fikser feilen! Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 (endret) du har også glemt å avslutte med } etter h2 i CSS-en.Dette fikser feilen! JEPP! det gjorde det! Tusen takk for hjelpen alle sammen... tok sin tid å finne feilen, men den ble funnet og det er det viktigste... takker igjen veldig mye! toppers! EDIT: takk waldmeister! Endret 30. september 2004 av VgaR Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Sånn, denne burde fungere: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html> <head> <title>Guivarchdesign.com 1.1.2</title> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="web.css" /> </head> <body> <p><h1>Velkommen</h1></p> <p><h2>her vil du finne masse rart</h2></p> <a href="http://www.sol.no">hei</a> </body> </html> body { font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-size: 0.8em; color: red; backround-color: #ffc; margin: 1em; padding: 0; } p { color: blue; } h1 { color: black; font-size: 2em; margin: 1px; margin-bottom: 1px; } h2 { color: black; font-size: 1,5em; } a { color: yellow; text-decoration: none; } Endret 30. september 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 (endret) jepp, takker! men hva skriver jeg hvis jeg skal ha en mouseover eller hva det kalles? fra rød til blå f.eks?i linkene selvfølgelig! Endret 30. september 2004 av VgaR Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 men hva skriver jeg hvis jeg skal ha en mouseover eller hva det kalles? a:hover{ color: blue; } Les mer her: http://www.w3schools.com/css/css_pseudo_classes.asp Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Legg spesielt merke til dette: a:link {color: #FF0000} /* unvisited link */ a:visited {color: #00FF00} /* visited link */ a:hover {color: #FF00FF} /* mouse over link */ a:active {color: #0000FF} /* selected link */ Note: a:hover MUST come after a:link and a:visited in the CSS definition in order to be effective!! Note: a:active MUST come after a:hover in the CSS definition in order to be effective!! Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 (endret) oki...bra at du sier ifra... annbefaler du w3schools.com fremfor htmldog.com hvis man skal lære seg CSS og HTML? Endret 30. september 2004 av VgaR Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 annbefaler du w3schools.com fremfor htmldog.com hvis man skal lære seg CSS og HTML? Jeg har aldri brukt HTMLdog, men bare W3shools. Hvis du er helt nybegynner så er det vel greit å starte med HTMLdog, men ellers så vil jeg anbefale deg å bruke W3schools. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 jeg har jo for det meste brukt tables. men i css ser jeg at det er noe som hetet div har lest litt om det, men klarer ikke helt få den tables effekten hvis dere skjønner hva jeg mener... skal jeg forklare bedre? Lenke til kommentar
Purify Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Det er noe som heter <div> i HTML, ikke i CSS. Hva skal du med "tables-effekt", forresten? Og ja, du kan gjerne forklare bedre. Endret 30. september 2004 av Purify Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå