Jtand Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Siden jeg har litt dårlig råd så har jeg tenkt å lage en subwoofer-kasse selv. Er dette anbefalt, hvordan gjør man det? Noen spm... - Størrelse - Material - Forsterker (recieveren jeg har tenkt å kjøpe har en sub-utgang på 100w) er det nok? - kabler Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) - Størrelse -> Avhengig av elementets parametre, oppgis i byggesett fra Ljudia og Eltek. - Material -> MDF, 22 mm eller mer - Forsterker (recieveren jeg har tenkt å kjøpe har en sub-utgang på 100w) er det nok? Litt lite, men om den er strømsterk nok og stabil i 4 ohm kan den sikkert gi rundt 150 - 170 W. ->Ville egentlig ikke anbefalt å kjøpe en receiver med egen subutgang da jeg anser det for en ren gimmick å være. En dedikert subforsterker er absolutt å anbefale - kabler ->Ikke allverden til problem. Vanlige kabler til en 50lapp metern holder lenge så lenge de er 10mm2 eller over i tykkelse. Hva er max budsjettet du har for receiver og sub? Ser du for deg å kunne kjøpe sub senere etter en måned med ytterligere sparing og førjulsgave fra bestemor ol? Endret 30. september 2004 av Jalla Lenke til kommentar
moray Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Tar av meg hatten for svaret til Jalla! Anbefaler Eltek A/S på det varmeste. God service og solide kunnskaper. Katalogen deres er full av gode tips og råd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå