Gå til innhold

Hallo, hjelp til litt vannkjøling?

Anbefalte innlegg

bare lurer her nå...

har sett på vannkjøling nå, og ensete stedet jeg har funnet som selger er microplex.no :roll:

finnes det ingen andre sider som selger og kan gi litt konkurranse til microplex?

hadde hvertfall overraska meg..

specsa er:

AMD 939 2.2GHz C'n'Q

Hightexh Radeon X800XT 256MB PCIe

veit jeg skal ha:

sikkerhetsunit som kontrollerer lekasje (om det er fall i trykk inni slanger)

tank radiator gpu cpu stillegående vifter ogsv... :whistle:

har finni et oppsett på microplex, men det blir så sykt dyrt!!! (23-24k) :ermm:

om det hadde vært ei side som selger og kanskje ikke er så kjent (veit det høres litt teit ut :blush: ), så jeg eventuelt kan kikke på noen litt billigere komponenter...

kan vel egetnlig få hele lista mi... :nei:

Kabinett: AOpen H600B 795,- (netshop.no)

***Hovedkort:Gigabyte GA-K8NSNXP-939 nForce3 Ultra 1795,- (netshop.no)

Prosessor: AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz s939 L2 512Mb cache Boxed 2895,- (netshop.no)

Ram: OCZ 1024MB E.B. Dual Channel Platinum 2x512MB PC3500 (2,5-3-2-8) 433MHz 2350,- (netshop.no)

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.7 200 GB SATA 1030,- (pcutstyr.no)

Skjermkort: Hightech Radeon X800XT 256MB PCIe 4495,- (netshop.no)

DVD-RW: Nec ND-2510A 565,- (komplett.no)

Skjerm: Samsung Syncmaster 710N 3269,- (pcutstyr.no)

*

Cooler Master Aerogate II ALD-V02-UK 375,- (netshop.no)

Thermaltake Smartfan2 80mm kabinettvifte 3x95,- (285,-) (netshop.no)

-----------

SUM m/vifter: 17854,- + frakt

-----------

*

Microplex:

*

3(-4) meter slange ca:200,-

Diverse (slangeklemmere, osv) 150,-

3x Papst vifte 120mm 29db, 70m3\h 3x149,- =

AC korrosjonsbeskyttelse 47,-

AC styresentral, "aquaero" 1495,-

AC strømingssensor, "aquaero sensor" 255,-

AC vanntank, "aquatube", blå 455,-

AC brakett, "aquatube" 195,-

AC radiator, "airplex EVO 360" (386x130x50 (LxHxD)) 695,-

Fester, vibrasjonsosilerende 59,-

AC "aquastream" vannpumpe m\MIST-logo 795,-

AC vannblokk, disk, "aquadrive", blå 745,-

AC vannblokk, aquagrATIx X800 629,-

AC vannblokk, CPU, "cuplex PRO" 465,-

*

--------------

SUM m/vannkjøling: 23826,- + frakt

--------------

veit at HK ikke passer ennå, men gikk for den prisen når snart nForce4 kommer... :tease:

EDIT: JA! også lurte jeg på hvorvidt det er mulig å kjøre en dobbel radiator på hver sin side av vifta... :ermm: ... hadde hvertfall kjølt bedre (men tar jo også da større plass... :D ) tenkte vel i utgangspunktet få en vifteløs pc, men antar at det ikke hjelper selv med to radiatorer.. :nei:

skal hvertfall ta ut vifta av PS'en og kjøpe meg en slik prossesor kjøler (etter hvert...), og fikse slik at den hvertfall blir støyfri...

Endret av colakork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den vannkjølingen var jo ekstremt dyr da. Hvis du klarer deg uten stæsj som Aquaero osv blir det billigere. HD-blokk mener jeg er helt unødvendig så lenge du ikke har tenkt å pakke inn disken i støydempende materiale.

Du kan også ta en titt på www.dangerden.com, der finner du en del snadder. Har selv bestilt mesteparten av vannkjølingen min derfra.

Lenke til kommentar

har tenkt på det, men da tar jeg heller luftkjøling, og sparer opp til et custom sett seinere... orker ikke bruke unødvendig penger (hvertfall når det er snakk om flere tusenlapper).... :nei:

det jeg blir fortalt fra de rundt meg er jo hele tida at jeg ikke trenger vannkjøling... men sta som jeg er vil jo jeg slå på stortromma når jeg for første gang kjøper min egen pc... :yes:

Lenke til kommentar

Hehe! Skjønner det godt! Ingen TRENGER vannkjøling, men det er STAS :fun: Men tilbake til saken; hva med å kjøpe KUN til cpu og vpu nå og senere, heller en billig/hjemmelaget tank (tank er slik jeg har forstått det ikke et MUST heller(?)) Harddisk trenger strengt tatt ikke kjøling med mindre du har en 10-15k rpm-disk. Og aquaero er typisk noe man kan sikle en stund etter, få det, og så var det ikke så stas lenger (vil jeg tro) :laugh:

Dette var mine tanker i hvert fall!

Lenke til kommentar

eneste grunnen til at jeg tok aquaero'n var at den har et veldig flott sikkerhetssystem, dvs flowcontrol, cpu overheat, stryrer vifte-radiator, og pumpe...(tror jeg)

jeg syns det hvertfall er hvert å spytte i 1500 ekstra og da ha den forsikringa at datan skrur seg av hvis noe er galt...

er så usikker så tror jeg dropper hele greia og sparer opp til det seinere...

kanskje modde noe sjøl(??) hehe...

takk for all hjelpa...

Lenke til kommentar

jeg så det, men du måtte visstnok ha aquaero for å styre den også... men, hva mener vel, har jo overhode ikke peiling på vannkjøling uansett..

har tenkt nå siden jeg start a thraden, og tror jeg driter i hele vannkjøling foreløpig... kan jo bare kjøpe det inn etterhvert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...