Gå til innhold

Asus V9999 Geforce 6800 256MB Gamer Edition

ebirke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har bestilt dette kortet, men trenger jeg ny strømforsyning?

Jeg har standard Chieftech strømforsyning som fulgte med Dragon kabinettet.

Du må nesten være litt mer spesifikk. Hvilken PSU har du? 300watt, 350watt, 360watt osv.

Hvor mye måtte du gi for kortet og hvorfor valgte du det fremfor ett 6800GT kort?

Lenke til kommentar
Vel, bak på forsyninga står det 230.

Det er vel standard.

Jeg har P4 2.4 Ghz på A-bit BE7 HK

1024 MB RAM.

1 intern disk + 1 firewire disk

kjører jeg GeForce 6800 serien, trenger jeg ny strøm?

Jeg valgte det fordi jeg ble anbefalt det.

Jeg ville likevel vurdert ett GT kort om prisen er noenlunde lik. Kortet du har valgt har 12 pipelines mot GT kortets 16. Du vil nok ikke kunne oppnå like bra ytelse med GE kortet som med ett vanlig GT selv om du klokker førstnevnte.

Du må nok åpne maskinen og lese på strømforsyningen for å få vite effekten av den. ;)

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
OK, men for å spørre på en annen måte da;

hvor mye watt trenger jeg (anbefalt) for å kjøre ett GeForce 6800 GE eller GT smertefritt?

Og hva og hvor mye forskjell vil jeg merke på de to modellene?

Jeg har liten peiling på HW.

Du vil sikkert ikke merke den helt store forskjellen, men i test virker det som det er mellom 10-0% svakere når det er overklokket såvidt jeg kan se. Det er slett ikke ett dårlig kort, men overklokker du ett GT kort som altså har 16 pipelines så vil du nok trekke enda mer i fra.

Ellers tror jeg du skal klare deg med 340-360watt alt ettersom hva annet du har i maskinen din. Det er likevel helt umulig å kunne garantere at det vil fungere med dette da det varierer endel. Eneste måten å finne dette ut er å forsøke.

Lenke til kommentar

Ok, da skjønner jeg litt mer.

Men jeg spør sikkert litt dumt her på mitt siste spørsmål;

Om det skulle være for lite strøm, vil maskinen ikke starte i det hele tatt eller vil skjermen "flicke" i spill eller lignende ved stor belastning på skjermkortet?

Takk for fine svar!

Lenke til kommentar
Ok, da skjønner jeg litt mer.

Men jeg spør sikkert litt dumt her på mitt siste spørsmål;

Om det skulle være for lite strøm, vil maskinen ikke starte i det hele tatt eller vil skjermen "flicke" i spill eller lignende ved stor belastning på skjermkortet?

Takk for fine svar!

Du kan faktisk oppleve forskjellige ting ved for lite strøm. Du kan oppleve at maskinen ikke starter i det hele tatt men du kan også oppleve at ytelsen er svakere enn antatt eller at du får merkelige symptomer i spill o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...