jowestru Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Ser mange er frustrerte over å ikke fått kamera som lovet. Jeg bestemte meg i går for å kjøpe D20, spaserte inn i butikken i dag, og kom ut som en lykkelig eier. Hvorfor streve med nettbutikker når man kan kjøpe for samme pris i butikk? Jeg handlet hos Japan Photo for 14.449,- ( Dette var m/objektiv(kit)) Endret 7. oktober 2004 av jowestru Lenke til kommentar
andreash Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Er glad jeg sitter med en 20D jeg Misunner ikke de som sitter og venter. Synes det kjempekjipt. Lenke til kommentar
sarom Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 På hjemmesiden til OKS står nå følgende: Vi har fått vårt første parti Canon EOS 20D til vår butikk i Karl Johansg. 4. Pris kun kr 13.499,-. Se link: http://www.kameraservice.no/index.asp# Om de har på lager fremdeles vet ikke jeg. Lenke til kommentar
znapper Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) På hjemmesiden til OKS står nå følgende:Vi har fått vårt første parti Canon EOS 20D til vår butikk i Karl Johansg. 4. Pris kun kr 13.499,-. Se link: http://www.kameraservice.no/index.asp# Om de har på lager fremdeles vet ikke jeg. Den annonsen har vært der lenge Endret 8. oktober 2004 av znapper Lenke til kommentar
eitp Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Tenkte jeg skulle se om det gikk an å ha like grisflaks som han som bare gikk inn og kjøpte seg et kamera på Japan Foto - og det gjorde det! Ringte den lokale Japan Foto-butikken, og der hadde de jammen meg to kameraer inne (Sandnes). Eneste aberet var at de kun solgte kit-et med EF-S 18-55, og den trenger jeg ikke, fordi jeg har den fra før (på 300d-en min). Ikke det at jeg bruker den, for jeg har 17-40 L også. Men jeg slo til likevel. Herlig. Sitter og oppdaterer firmwaren akkurat nå. Noen som vil kjøpe en EF-S 18-55? Aldri vært påmontert kamera! 1 000 kroner! ENDELIG!!!! :!: Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Japan photo overrasker meg positivt på DSLR fronten! Jeg kjøpte mitt D70 der for en halv måned siden. (Stavanger) 11499kr skulle de ha og jeg kunne ta med meg kameraet samme dag! Hvorfor stresse med nettbutikker når du får så gode tilbud i en vanlig butikk? Endret 8. oktober 2004 av Pallesen Lenke til kommentar
plex- Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Noen som vet om noen i Oslo som har dette inne? Lenke til kommentar
znapper Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Noen som vet om noen i Oslo som har dette inne? Tja i forbindelse med japan foto tipsene her, tok jeg kontakt med JF i akersgata 47, de hadde kit (18-55) inne de, så jeg løp innom å kjøpte et der, de hadde flere kit's inne så det er bare å løpe å kjøpe (mener de nevnte at de hadde fått det inn i forrige uke). Manualen er på Dansk og kamera kjører engelsk noe som er helt greit for min del. Denne helgen kan bli intressant..... Lenke til kommentar
plex- Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Da fikk de nok ett salg.. var innom å hentet ett kamera selv. Begynt å leke med det, men mulighetene er så store at det tar nok en stund før en begynner å beherske det. Gøy blir ferden med å utforske! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Ett lite varsko... Canon holder nå igjen EOS 20D på grunn av problemer med firmware i kamera. De holder på med å oppgradere nå, så de kamera som evt. må finnes på lager rundt omkring i landet i skrivende stund, har nok fortsatt denne firmwarefeilen. Mulig det kan rettes med en enkel nedlasting fra nettet, men har ennå ikke fått noen link fra Canon på dette. Noen av de første kamera har også vært plaget av en defekt i mekanikken til blitsen (den spretter ikke opp når man prøver å få den til å gjøre dette). Dette er forhåpentligvis også noe de retter opp nå, før de sender flere kamera ut på markedet (og dette er nok mer en mekanisk feil, da det kommer tre høye smell fra kameraet før det gir opp og bare gir error på displayet). Har ikke vært ett stort problem, men personlig har jeg vært borte i to kamera med akkurat samme feilen. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 For de som enda er keen på å fa tak i 20D finnes det ett eksemplar igjen på Japan Photo, Stavanger. Lenke til kommentar
znapper Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Ett lite varsko... Canon holder nå igjen EOS 20D på grunn av problemer med firmware i kamera. De holder på med å oppgradere nå, så de kamera som evt. må finnes på lager rundt omkring i landet i skrivende stund, har nok fortsatt denne firmwarefeilen. Mulig det kan rettes med en enkel nedlasting fra nettet, men har ennå ikke fått noen link fra Canon på dette. Noen av de første kamera har også vært plaget av en defekt i mekanikken til blitsen (den spretter ikke opp når man prøver å få den til å gjøre dette). Dette er forhåpentligvis også noe de retter opp nå, før de sender flere kamera ut på markedet (og dette er nok mer en mekanisk feil, da det kommer tre høye smell fra kameraet før det gir opp og bare gir error på displayet). Har ikke vært ett stort problem, men personlig har jeg vært borte i to kamera med akkurat samme feilen. Har eksprementert litt med kamera mitt i går og i dag, og foreløpig funker det helt tilfredstillende, ingen problemer med blitz eller lockups, oppgraderte også firmware til 1.0.5 og dette gikk også problemfritt. (jeg koblet fra linsen før jeg begynnte med oppgraderingen, da det er det de anbefaler). http://www.cps.canon-europe.com/news/view.jsp?newsId=100161 Tror dog jeg trenger mye trening med dette kamera, det er mitt første DSLR, RAW er ukjent å jobbe med, og det er vanskelig å trekke det beste ut av bildene enda (kommer vel etterhvert). Foreløpig går tiden med til å lese maunalen og teste features. Endret 10. oktober 2004 av znapper Lenke til kommentar
eitp Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Jeg har hatt kameraet mitt i tre dager nå, og jeg er veldig fornøyd. Det første jeg gjorde, var å laste ned den nye firmwaren, og jeg har ikke hatt noen problemer med kameraet. Jeg har 300d fremdeles, for sikkerhets skyld... Skal ta bilder i et bryllup, og da er det greit med et backupkamera. Dessuten har jeg C1 til RAW for 300d, mens jeg har hørt at softwaren som følger med 20d til raw-konvertering ikke er så veldig bra. Lenke til kommentar
jowestru Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Til dere med ny FW, 1.0.5! Ved oppdatering av FW, vil man da miste menyen på norsk, eller ligger denne også in etter oppgradering? Lenke til kommentar
andreash Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Det er fortsatt norsk meny etter oppgradering til Firmware 1.05 Lenke til kommentar
johan.forsvoll Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Kjøpte akkurat på Japan-Photo i Kristiansand. 13.500,- for body. Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Elkjøp Giganten på Forus utenfor Stavanger hadde et kit på hylla til 14.500 i dag. Om de har noen på lager i tillegg vet jeg ikke. Lenke til kommentar
PeGG.oslo Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 hvilket språk er manual\kamera menyer på? jeg nekter plent å bruke norske menyer og kan til nød bruke en norsk manual. har en engelsk manual i pdf som jeg bruker. kameraet kommer vel om et par dager kjenner jeg posten rett. Lenke til kommentar
znapper Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 hvilket språk er manual\kamera menyer på? jeg nekter plent å bruke norske menyer og kan til nød bruke en norsk manual. har en engelsk manual i pdf som jeg bruker. kameraet kommer vel om et par dager kjenner jeg posten rett. Du kan sette språk på kamera selv (eng, nor osv) Lenke til kommentar
pixarno Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 FotoHuset i Karl Johan selger body for 12500. Var bare 2 på ventelista deres i går! Har forøvrig fått 20 D m/17-85 og en 50 mm. Begge objektivene er utrolig tilfredstillende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå