El chico Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Har lenge vurdert å skaffe meg speilrefleks og D70 har vel vært den mest aktuelle til nå (sammenlignet med 300D og 20D). Men nå kommer det jo en bråte med nye rimelige speilreflekser. Så kanskje en bør vente litt..? Noen som vet eller har en formening av hvor lang tid det tar før Pentax *ist DS, Olympus E-300 og Konica Minolta Dynax 7 kommer på markedet?? Noen som også vet noe om veil. priser på disse kameraene? Spennende tider på fotofronten om dagen, det er helt klart El chico Endret 30. september 2004 av El chico Lenke til kommentar
olemm Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Ettersom jeg forstår av produktguiden på denne siden er veiledende pris på *istDS 9990,- E300 er det ikke lansert noe pris på noe sted, og i følge dpreview.com vil prisen på dynax7 være 1150£ i england, sikkert litt dyrere her, rundt 15k? [kanskje ikke noen åpenbar konkurrent til 300D] Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Tror dynaxen er noe å vurdere - tenk å plutselig ha bildestabilisator på samtlige objektiver du setter på.. På et Nikon- eller Canon-kamera vil det koste ca 5000 ekstra for hvert eneste objektiv du vil ha IS/VR på, mens på dynaxen blir det kanskje 5000 ekstra (i forhold til konkurrentene) for å få det på alle objektivene. Endret 30. september 2004 av anderfo Lenke til kommentar
El chico Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Tror dynaxen er noe å vurdere - tenk å plutselig ha bildestabilisator på samtlige objektiver du setter på..På et Nikon- eller Canon-kamera vil det koste ca 5000 ekstra for hvert eneste objektiv du vil ha IS/VR på, mens på dynaxen blir det kanskje 5000 ekstra (i forhold til konkurrentene) for å få det på alle objektivene. God poeng. I tillegg har den vel også et bedre hus siden det er laget i metall?? Men det er vel det største av husene. Må si *ist DS'en frister litt pga størrelsen Men det spørs om utvalget av objektiver er mindre til disse kameraene sammenlignet med Nikon og Canon? Men er det noen som vet når de kommer på markedet?? Lenke til kommentar
hp-h Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Den norske importøren av Pentax tror *istDS kommer i oktober/november. Enig i at *ist DS frister. Regner det som 90% sikkert at jeg kjøper dette når det kommer. Lenke til kommentar
El chico Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Håper det ikke blir forsinkelser (som det ofte gjør med nye produkter)... Jeg gleder meg Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Blant amerikanske forhandlere går ryktene om at Dynax7D/Maxxum7D vil være tilgjengelig fra månedsskiftet okt/nov, og kanskje da i begrenset omfang. Når det kommer hit er usikkert, men det kan fort nærme seg jul eller enda lenger.. Med lite støy selv ved høy ISO og innebygd AS, vil vel dette bli et ypperlig kamera for håndholdt fotografering i svak belysning. Når en legger til ergonomien til Maxxum7-huset, den store og klare søkeren (og LCD-skjermen) og et av markedets beste AE/AF-systemer er det ikke vanskelig for meg å bestemme meg.. Her er prisen oppgitt å skulle bli 15000SEK for huset, så det ville vel ikke være for vågalt å tippe at prisen vil kunne være 13-14.000 norske..? Hvis en deretter tenker som anderfo og trekker fra omtrent 5000,- for AS-funksjonen, står man igjen med et nesten uslåelig tilbud, selv om dette er forholdsvis subjektivt.. Det er bare å begynne å samle linser Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå