smurf1969 Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt thermalpad? Takker Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Velkommen til forumet. Hva skal du med thermal pad? Kan du ikke bruke kjølepasta? XenZor Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Sats heller på kjølepasta. De fleste nettbutikker har det (Arctic silver 5). Her har du en liten "debatt" om hvordan det skal brukes : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=305514&hl= Lenke til kommentar
smurf1969 Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Har kjøleblokk til HD og avstanden fra chip til kjøleblokk blir såpass stort at jeg tenkte det var best med pad? eller funker det like greit med 2mm pasta? Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Om du har så mye som 2mm. kan du vel bruke ei kobberplate som mellomlegg? Denne kan limes på med thermisk lim, og så kan du bruke AS5 på andre siden. Men hva mener du med "Har kjøleblokk til HD og avstanden fra chip til kjøleblokk" Om du kjøler HD er det normalt å kjøle ramma på denne. vilken chip er det snakk om? XenZor Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hva slags chip snakker du om? Lenke til kommentar
jingt Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 hvor kan man kjøpe dobbelsidig, varmeoverførende teip?. tenkte på det hvis mman skal feste noen ramsink på et skjermkort. men med lim går det aldri av igjen, og det blir der for alltid. Lenke til kommentar
hunting Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Antar et dette gjelder en AC vannblokk el tilsvarende som du skrur fast på disken. Dvs dette er en bedre kjølemetode da det er chip'ene som utvikler diskvarmen. Det vil da bli opphold mellom chip som skal ha kjøling samt blokka dersom det ikke brukes masse. Vet ikke om noen i Norge som har dette, men Alphacool i Tyskland som leverer tilsvarende i alu og kobber har thermalpad http://www.alphacool.de/perl/shop.pl?s=2b8...=120&art_kz=127 Ellers så leder pasta varme bedre enn pad og bør kunne nyttes. Lenke til kommentar
smurf1969 Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Helt korrekt. Jeg har et vannkjøle element til disken. I bruksanvisningen fra AlphaCool står det at jeg bør bruke thermalpad mellom chip og blokk for best resultat. Webshopen i tyskland som det vises til har akkurat det jeg ser etter. Men den er i tyskland. Er det noen som vet om noen butikker her i landet selger det samme? EDIT skrivefeil Endret 30. september 2004 av smurf1969 Lenke til kommentar
hunting Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Vet ikke om noen som selger dette i Norge, men du kan jo kjøpe fra Alphacool sin web-shop. Vet at de leverer til Norge ved bruk av forskuddsbetaling. Erfaringsmessig så er de raske i leveransene sine og følger opp til du har mottatt varen. Med prisen på euro så vil det koste deg ca kr 21,50 for en. Dette er langt under tollgrense så du bør komme klar av problemer rundt fortolling. Ellers så er oppbygningen av diser forskjellig slik at chip er synlige på noen typer og på noen så er alle eller flere innenfor chassiset og du får dårlig kontakt mellom disk overflaten og de komponentene som trenger mest kjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå