Gå til innhold

CD-ROM knuste CD'n min!

Jernlov

Anbefalte innlegg

Skjedde med meg for to mnd siden.

Da var det et lite hakk i cd en når jeg satte den inn. Plutselig hørte jeg e stygg lyd fra cd rommen og så hang pc en seg. jeg måtte skru opp hele cd rommen og lirke ut deler en etter en men den fungerte like bra etter på. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ups, den (trådstarter) var jo heftig, jeg var borti noe tilsvarende, men mindre dramatisk for en tid siden: Drev og rippet en musikkcd da det plutselig kom noen gruffale lyder fra spillern :cry: og programmet hang, jeg åpnet spilleren og CDen var borte :ohmy: Jeg kikket inn i spilleren og der inne lå platen, som jeg klarte å få fisket ut igjen, men den hadde da noen spor omtrent som om den skulle vært skrubbet over et betonggulv... Ikke spillbar lenger... :( Tror det var plata som ikke var sentrert og dermed hoppet av når rotasjonshastigheten ble for høy. (hmm, potensiell ny kopisperre? Lage cder så feilsentrerte at de ikke kan spilles av på over 1x?) (prior art her dersom et plateselskap prøver å patentere den...)

(Cdspilleren har funka OK etterpå, men jeg bruker ikke lenger den til å rippe..)
M.
Lenke til kommentar

Detta man kaller Freak accident :roll: Men du SKAL ha ny cd, produsentene gjør jo hva de kan for å sikre at ingen skal klare å ta en sikkerhetskopi av sine egne overprisede spill/media. Dermed er produsent ansvarlig. Hvis cd-stasjonen er skadet så kan d tenkes at Phillips/selger skylder på at cdn var av dårlig kvalitet eller noe sånt tull, men du må kreve å få en ny, ikke din skyld at dagens spesifikasjoner og protokoller får cd`er til å eksplodere. Det er jo dokumentert at slikt skjer uten videre

Lenke til kommentar

Min phillips brenner har også lagt noe fæle lyder av og til. Er ikke flink til å beskrive ting. men gjør et forsøk: lyden hørtes ut som "brrroooooooom" og så gikk den tilbake til vanlig hastighet. Som om den plutselig fikk et over turtall på spinninga. Det har sluttet nå, uten at noen cder tok skade... tror jeg :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...