Jernlov Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 jeg satt og spilte GTA-Vice City på datan da data'n hang seg opp, det hender dette skjer 5sek ellerno så jeg ventet litt, etter og ha ventet lengre en vanlig hørte jeg plutselig en stygg lyd, når jeg fikk opp cd rommet så lå cd'n der i biter, hva skal jeg gjøre? og hva kan være feilen? det er en ganske ny phillips cd brenner Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Aldri hørt om det før. Da har du vært uheldig, eller at det har vært en brist i cd platen og at kombinasjonen med varme og hastighet har gjort at platen sprakk på en eller annen måte. Men har ikke vært borti dette før og dette er ren gjetting. Hør med de du kjøpte den av. Kanskje du får bytte den....hvem vet? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Mest sannsynlig har cd'en hatt en skade, et hakk eller en liten knekk/bøy, slik at den spant ugjevnt inni cd-rommen. 52x tilsvarer 10 000 RPM tror jeg Dette er skjeldent, men det hender. Cd-brenneren er sikkert vrak, men du kan jo prøve å plukke ut bitene og se om den virker Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hørt om det før. Et problem når cd'en er "defekt" (har produksjonsfeil, f.eks. ikke god nok balanse) og cd-rom'en spinner platene med for stor hastighet. Lenke til kommentar
tazcardinal Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Har opplevd det samme selv. begynner å bli noen år siden men det var et slit. cd-romen min tok kvelden også. may it still rest in pieces Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Samme skjedde med min ASUS driver CD. Den gikk ikke i biter, men ble full av brister, og selvfølgelig ødelagt Den så nesten ut som når frontruter knuses. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 driver og lirker ut noen biter nå, ... ikke gøy, favoritt spillet mitt og da . sendt mail til philips, får høre hva de har å si, om de gidder og svare. dessuten var cd'n ganske ripe fri og har fungert i ca 1 år..... kjipe greier Lenke til kommentar
likferd Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Du skal være glad du ikke ble skadet Hørte om en der hele frontluken på cd-spilleren fløy et par meter, og skarpe biter av cd-en haglet ut av cd-rommen :!: Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Det er ikke noe nytt fenomen at cd-rom stasjoner (spesielt når de går på 52x og 56x) kan knuse cd'er. Med så mange omdreininger i sekundet blir det enorme g-krefter. Vil du ha det litt gøy så prøv å sett en cd på en dremel som har 35 000 omdreininger i minuttet og se på at cd'en knuser "av seg selv". Bare pass deg for splinter. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Bruk alltid værnebriller når dere knuser cd'er , splinter kan fort ta et øye! Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Bruk alltid værnebriller når dere knuser cd'er , splinter kan fort ta et øye! jaja bare og holde for øya det da Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Bruk alltid værnebriller når dere knuser cd'er , splinter kan fort ta et øye! jaja bare og holde for øya det da Men da ser du jo ingenting? Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Bruk alltid værnebriller når dere knuser cd'er , splinter kan fort ta et øye! jaja bare og holde for øya det da Men da ser du jo ingenting? Sett et videokamera på stativ og film det hele.... selv står du i rommet ved siden av for å ikke bli skadet.. Lenke til kommentar
Kilko Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) *Oppfordring til piratkopiering fjernet - advarsel gitt* Endret 4. oktober 2004 av psilocybe Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Kilko, cracks skal ikke diskuteres på dette forumet. Uansett hvor lovlig det er. Anbefaler deg å redigere bort innlegget ditt før du får warn. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 philips har ikke gitt fra seg svar, svarer innen 2 dager sto det Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 En cd-rom på 52x spinner cd'n på opptill 30.000 RPM faktisk. Så et program på Discovery idag som heter MythBusters, der de tester ut diverse myter. Idag testa de "myten" om at cd'er kan splintres under bruk.. husker ikke helt hva de kom fram til men de sprengte ihvertfall mange cd'er.. Jeg har hørt om dette før på forumet der brukere har sagt de har opplevd dette.. Hvis trådstarter skal få igjen cd'n må han nok kontakte de som lagde spillet og be om ny cd.. (husk kvittering eller cd-key) Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 En kompis av meg var borti noe lignende! Men det var ikke av G-kraft cd'en ble pulverisert av. Cd'en kjørte seg fast i cd-rom'en slik at cd'en ble malt opp til pulver! Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 hehe... Det har jeg aldri hørt om før... Men ring til phillips, for da tar de kanskje deg litt mer seriøst. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 ang mythbusters: de "buster" myths. Dvs at de nesten alltid kommer frem til at myten ikke er sann. Det de kom frem til er at det er CD'ene ikke sprenger om ikke det er noe feil med dem fra før (som nevnt i denne tråden) En stund siden jeg så den episoden (1 år?) selv. Men er nesten 100% sikker på at dette var resultatet. ang piratkopiering: Det er da lovlig å laste ned en "backup kopi" i henhold til Norsk lov, hvis man eier spillet selv? Linking osv til sider er jo forbudt mht forum regler da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå