dessessop Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Er det noken som veit kva som må gjørest for å starte eit lokalt parti? finest det nokre konkrete krav for å stille liste ved kommune valg? Lenke til kommentar
Danko Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Ved kommunevalg tror jeg det ikke kreves noe som helst egentlig.. Tror. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 hehe. Den er fin. snart er ordfører kontoret mitt Lenke til kommentar
Danko Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hehe, hva slags hjertesaker skal partiet ditt ha? Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Du må nok gjøre litt papirarbeid -> Forskrift om valg til fylkesting og kommunestyrer Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Du må nok gjøre litt papirarbeid -> Arg! paipir arbeid. da er for gale. Hehe, hva slags hjertesaker skal partiet ditt ha? ja til meg! nei til alle andre!! Lenke til kommentar
Danko Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Arg! paipir arbeid. da er for gale. Dude, tar noen få minutter jo Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Du må dessuten enten finne deg en liten kommune eller få med deg tre hundre kompiser, fra Valgloven: Valgloven § 6-3. Antall underskrifter på listeforslaget (1) For partier registrert i Partiregisteret som ved forrige stortingsvalg fikk en oppslutning på minst 500 stemmer i ett fylke eller minst 5 000 stemmer i hele landet, er det tilstrekkelig at listeforslaget er underskrevet av minst to av styremedlemmene i partiets lokalavdeling i det fylket eller den kommunen listen gjelder. Det samme gjelder for partier som er blitt registrert i Partiregisteret etter forrige stortingsvalg. Underskriverne må ha stemmerett i valgdistriktet. Hvis et registrert politisk parti stiller listeforslag sammen med en uregistrert gruppe, gjelder likevel bestemmelsene i annet ledd. (2) For øvrige forslagstillere gjelder følgende regler: a) Ved stortingsvalg og fylkestingsvalg skal listeforslaget være underskrevet av minst 500 personer med stemmerett i fylket ved det aktuelle valget. b) Ved kommunestyrevalg skal listeforslaget være underskrevet av et antall personer med stemmerett i kommunen som tilsvarer 2 prosent av antall stemmeberettigede innbyggere ved siste kommunestyrevalg. Listeforslaget skal likevel som et minimum være underskrevet av like mange stemmeberettigede personer i kommunen som det skal velges medlemmer til kommunestyret. Underskrift fra 300 personer er i alle tilfeller tilstrekkelig. Endret ved lov 20 juni 2003 nr. 46 (i kraft 1 juli 2003 iflg. res. 20 juni 2003 nr. 715). Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 oki. men det burde da gå! Tenkte eg skulle ta over for Herman Frile. Kan han dra til Afrika og ri på elefanter i steden for! Lenke til kommentar
lindasl Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Gjør som "det politiske parti" gjorde. Stell deg/dere utenfor de mest populære utestedene ved stengetid og sank inn stemmer! det var vist ingen sak å få nok... Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Gjør som "det politiske parti" gjorde.Stell deg/dere utenfor de mest populære utestedene ved stengetid og sank inn stemmer! det var vist ingen sak å få nok... Ingen dum ide det. Får vel inn 300 på ein lørdagskveld Lenke til kommentar
alexf Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Tenkte eg skulle ta over for Herman Frile. Kan han dra til Afrika og ri på elefanter i steden for! Hva om heller du tok turen til Afrika? Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Hva om heller du tok turen til Afrika? Ja kan godt dra til Afrika eg. Får eg reisen dekket? Lenke til kommentar
alexf Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Ja kan godt dra til Afrika eg. Får eg reisen dekket? Hvis du lurer nok mennesker til å betale deg, så gjør du det. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Tenkte eg skulle ta over for Herman Frile. Kan han dra til Afrika og ri på elefanter i steden for! Hva om heller du tok turen til Afrika? Naw, we want Dessessop! Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Man må ha 5.000 underskrifter for å registrere et nytt parti. Man kan imidlertid stille lister ved kommunevalg uten å registrere partinavn, og da må man samle inn underskrifter fra 2% av de stemmeberettigede innbyggerne i kommunen (eventuelt 300 underskrifter). Lenke til kommentar
Danko Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 5000 er vel bare dersom man ønsker å stille til Stortingsvalg? Husker jeg traff på Golden og Antonsen i Karl Johans gate..stod å samlet inn 5000 underskrifter for å få nok til å komme med i valget.. Det Politiske Parti \o/ Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 5000 er vel bare dersom man ønsker å stille til Stortingsvalg? Nei, det er for å registrere partinavn, og dermed kunne stille i samtlige kommuner og fylker. Dersom man bare skal stille til stortingsvalg i ett fylke, holder det med 500 underskrifter. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Tusen takk for all støten! Både fra dei som meiner eg trenger ein ferie i Afrika og dei som vil ha meg! Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Man må ha 5.000 underskrifter for å registrere et nytt parti. Man kan imidlertid stille lister ved kommunevalg uten å registrere partinavn, og da må man samle inn underskrifter fra 2% av de stemmeberettigede innbyggerne i kommunen (eventuelt 300 underskrifter). Funker det hvis 5000 hw medlemmer skriver under Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå