Gå til innhold

Stille SB61G2 (originalen bråker)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm... PSU'en som erstatter den som opprinnelig stod i skal være noen dB stillere, mener det sto rundt 25 dB, sjekk Shuttle sine hjemmesider.

Ellers er det jo selvfølgelig mulig å legge strømforsyningen i en boks på utsiden, men jeg tipper at du ikke vil det, siden du først har kjøpt en såpass liten sak...

En kamerat støydempet sin shuttle mye mer enn jeg gjorde...

Beskrivelse av prosjektet hans finner du her.. :

http://www.oesolberg.com/shuttle.asp

Lenke til kommentar

Som nevnt ovenfor så er Shuttle sin "nye" psu stillere en den originale som fulgte med Shuttle boksen. Når det gjelder å bytte ut primær viften som sitter i burken, så må man først ta høyde for hvor mye stuff man har i boksen og hvor mye varme som blir generert. I min Shuttle SB75G2 så hadde jeg selv i en periode en Pabst 12db vifte, dette gikk helt fint så lenge jeg hadde et GeForce4 skjermkort. Men etter at jeg oppgraderte til Radeon X800Pro så døtta ikke den vifte nok luft, nå har jeg en Pabst 19db sak..

PSu heter "Shuttle SilentX 250W" og selges blant annet hos Komplett og Netshop.

Viftene kjøpe jeg hos Microplex og Digital Impuls.

Jeg har også kappet vekk vifte gitteret bak på Shuttle boksen, temp sank med litt over en-1-grad. Men enda bedre, det ble bitte-litte-granne mindre sus.

:)

Lenke til kommentar

Jeg bruker den kun til Internett og å skrive med. Ingenting spill eller noe som skulle gjøre at den produserer (mye) varme.

Har hverken byttet vifte eller psu før, men det kan vel ikke være vanskelig. Jeg må vel ha en 40x40 vifte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...