A!1 Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hva skjer? Jeg monterte nettopp min nye vankjøløing, men når jeg slår på pc, så kommer det ikke noe skjermbilde! Vanligvis når noe er galt, så piper pc'n som et tog i tunnel... Noen forslag til hva som kan være galt? Monterte an AquaComputer 6800-blokk på skjermkortet og resten av systemet er et MIST tsunami dual rad sett. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Jeg har nå funnet ut at det er skjermkortet det er noe galt med. Antar at det er fordi vannblokken ikke har noen vifte. Vet noen om en måte å få POV 6800GT kortet til å starte selv om standardviften ikke er koblet til? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Kan det hende at skjermkortet tror det er defekt viss temperaturen er for lav? CPU har 26C vet ikke hva skjermkortet ligger på, men det er ikke umulig at det er noe lignende som CPU. Vet at kortet ikke er ødelagt, det starter bare ikke med vannblokken montert! Noen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 det du gjør viss du skal finne ut om det er fordi det ikke er koblet vifte til skjermkortet, tar du vifta å kobler den på skjermkortet å holder den til sides. viss det ikke starter da, har du ett problem...(ikke at eg har så mye peiling men...) Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Flyttes til ekstremkjøling Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 jeg har hørt at nyere gffx kort ikke vil starte hvis de ikke har vifta i, så du bør prøve med blokka på og vifta i ved siden av. er det 2 eller 3 ledninger fra vifta? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Det er bare 2 pins-kontakt på vifta. Har monter standard kjøler nå. Vifta starter med standardkjøleren montert, men ikke når jeg monterer vannblokka og kobler til vifta Iallefall selv om vifta starter, så starter ikke kortet. Når har det i tillegg begynnt å pipe med en utrolig irriterende høy lyd. Tipper at kortet er dødt. Maskinen starter helt greit med mitt gode gamle GF4 kort Får nok klare meg med GF4'n til jeg får tak i et nytt GF6 kort... jaja - shit happens Lenke til kommentar
dreden Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Det samme skjedde med meg!!! Fikk ikke skjermbilde . Har samme blokka. Lenke til kommentar
dreden Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Mental, fikk du strammet skikkelig rundt GPU? Jeg hadde nemlig problemer med det. Har lest om andre som også har problemer med det. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Jeg er egentlig ganske sikker på at blokka satt skikkelig rundt GPU, det var et fint goop merke uten hull fra hele GPU'n på blokka da jeg tok den av igjen. Jeg brukte skruene og festebrakketen (den som er på baksida) fra orginalkjøleren da det var bare plastskruer som fulgte med blokka mi og ingen skruer til de fire hullene rundt GPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå