Gå til innhold

Ikke bilde på skjermen bl.a, feil med hovedkort?

Rikky

Anbefalte innlegg

En kompis satte sammen en PC i dag, og han fikk problemer. Maskinen startet opp uten skjermbilde eller lyder fra PC-speaker. Det går an å slå på maskinen med powerknappen, men det går ikke å slå den av(!), selv ikke når man holder inne knappen.

Har byttet RAM, skjermkort, CPU og PSU uten hell. Har også byttet hovedkort, men jeg er ikke sikkert på om det hovedkortet jeg satte inn fungerer. Med dette kortet gikk det hvertfall an å slå av maskinen, men det var fortsatt ikke skjermbilde. I morgen skal jeg prøve et tredje hovedkort og se om dette funker. Noen som har vært borti noe lignende?

Hovedkort 1 var Asus P4P800-E Deluxe og det andre var P4P800 Deluxe.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

er du sikker på at du har koblet opp alt riktig?`en kamerat av meg hadde et lignende problem, og da jeg så på hoved kortet viste det seg at han ikke hadde plugget inn "power connector", en plugg som i dette tilfelle var kvadratisk og satt like ved rambrikkene. Det er sikkert forskjellig fra hovedkort til hovedkort. Men sjekk i brukerveiledningen om alt er koblet til riktig...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg regner nesten med at en bruker her på forumet med over 6k innlegg veit såpass at man må koble til "P4-kontakten" på HK som har det...selv om vedkommende mot formodning var en notorisk AMD-fanboi (ATI-hovedkort har jo også denne kontakten..vel ikke alle da).

Og jeg regner også med at erfarne folk tester ut med HK ute av maskinen på ei treplate/gulv eller liknende for å eliminere evt. feil/kortslutning i kabinettet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...