humla78 Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 HJELLLLLLLLLLLP Jeg har bygget en pc, men når jeg starter den står det ::: PXE-E61:MEDIA TEST FAILURE CHECK CABLE PXE-MOF: EXITING PXE ROM DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS OK HVA BETYR DET OG HVA ER GÆRNT Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Du må legge inn et operativsystem. Dytt inn en windows-cd og veld "boot from CD" i bios. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Det betyr at BIOS ikke finner noen harddisk som har MBR/er bootbar. Heller finner den ikke noen bootbar floppy eller cdrom . Neste den ser på da er boot via nettverkskort (networkboot) derfra feilmeldingene kommer . Sjekk i bios at cdom er gjenkjent samt disker under standard cmos settings . Deretter må du sjekke/endre boot rekkefølge til cdrom 1'st , og harddisk som 2'nd . Boot other (networkboot) kan du disable . Lenke til kommentar
humla78 Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 takker og bukker pc'n funker nå Lenke til kommentar
IHASBOOK Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Heisann.. Jeg har samme problem.. Men når jeg setter 1 prioritet på cd rom.. og 2 og 3.. og disabler den siste tingen.. Det eneste jeg får som resultat at jeg utsetter den samme feilmeldingen som humla fikk.. Dere nevnte noe om å gjennkjenne cd rom... Hvordan kan jeg sjekke om den gjør det? Og hvis den ikke gjør det! Hva kan jeg i så fall gjøre? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Uten å fortelle hva slags system (hovedkort etc.) du har , er det ikke lett å fortelle hva du skal gjøre . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå