gthaman Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Har nettopp bygd sammen en pc for en kompis. Har 9800pro med silencer rev3 på. Under installasjonen av windows var det firkanter på hele skjermen, og jeg tenke med en gang varme. Men kan det stemme? Tenkte at det løste seg selv etterhvert. Når jeg skrur på pcen hans er det firkanter i windows loading logon, og det "små streker" på hvert ikon når jeg trykker på dem... Er dette artifacts? Kan hende jeg må sjekke opp om det er en sånn shim som gjør at det er dårlig kontakt mellom vifta og gpu'en... Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Jeg knerta mitt 9700pro fordi det ikke ble kontakt mellom Zalman-kjøleren jeg satt på og kjernen på kortet. Det er desverre litt høydeforskjell mellom kjerna på gpu'en og den "shim"-en rundt som gjør at ikke kjøleren kommer helt i kontakt (ihvertfall på mange kort...). Du kan evt. sjekke ved å legge på et tynt lag med goop på kjerna, legge kjøleren nedtil, løfte den opp igjen og se om det er kommet goop på kjøleren. Hvis ikke må du gjøre en av to muligheter: Legge på mye goop, en skikkelig kladeis, altså, ikke sånn som på cpu, og sjekk (ved å løfte opp igjen) at det er goop over hele. Det er ikke ideelt men, det funker. Alternativet er å fjerne shimmen med hærføner og skarp kniv, men det er litt mer risky, siden du kan skade kjernen med kniven eller potensielt knuse kjerna, slik som i gode gamle T-Bird dager (selvom jeg ikke vet om gpu-kjerner er like skrøpelige som T-Bird'ene). Du bør ihvertfall gjøre noe, for det var ved å ikke gjøre noe at mitt 9700pro tok kvelden... Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Forsøk å skru av fast writes i bios. Hadde akkurat de samme problemene når jeg forsøkte å slå på dette en gang, mens når det er avslått fungerer kortet som fy Hvis dette allerede er avslått, tror jeg problemet er varmerelatert.. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Dette har jeg seff slått av.. Alltid problemer med det Skal sjekke litt på shimmen etc. Tror ikke det er instillinger men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå