Gå til innhold

Hva er problemet???

Anbefalte innlegg

...når jeg kjør programmer som krever DirectX (les spill, dvd, videoredigering), så kjører det fint i ca 10-20 sekunder siden henger seg pc'n.. eneste brukendes er RESET. En rar ting er da at hvis jeg skrur ned CPU fra 1400 til 1050 MHz så fungerer det glimrende. Har kjørt DXDiagnostic og ingen feil rapporteres utenom at ATI driveren ikke er signert av microsoft. Har selvfølgelig alle nye drivere og selvfølgelig god kjøling på cpu og kabinett. Jeg har sjekket ut allt mulig men kan ikke finne ut av hva som kan være feil. Kan noen hjelpe meg.. vil jo bare at ting ska virke som det er tenkt. Thanx in advance

Athlon 1600+

Abit KG7-RAID

WD Cav. 80 Gb x2

Hercules Prophet 8500 LE

512 DDR

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunde jo legge til selv at jeg har tenkt på at det ikke er nok strøm og at det kunde vært det som var feilet men 340w powersupply skal være mer enn godt. Har dessuten prøvd at fjerne alt i pc'n utenom 1 HD, cpu og grfikkort med samme resultat. Har dessuten målt opp powersupply under belastning og den er stabil.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å kjøre DX applikasjoner med åpent tower?

Hvis pc'en fortsatt henger så gå over med fingeren på de komponentene som vanligvis er varme å kjenn om noe er veldig varmt.

Har du satt minnet til agresive instillinger? (feks. cas 2)

Sett det i alle fall til "normale" instillinger å prøv da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...