Black&White Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Har problemer med at gruppe policyene jeg definerer påvirker alle som bruker datamaskinen, til og med admin. Har forstått at jeg må "Block Policy Inheritance" etter å ha lest denne Noen som kan utdype dette litt og kanskje fortelle meg hvor jeg aktiverer/deaktiverer dette? Jeg kjører Norsk windows xp pro. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 "Block policy inheritance" brukes i Active Directory (som finnes på Windows 2000 Server og Windows Server 2003). Hvis du snakker om policy som settes bare på lokal maskin så vil den på virke alle som bruker den lokale maskinen. Hvis du snakker om domene så kan jeg utdype mer hvis du vil. Lenke til kommentar
Black&White Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Snakker om policy som settes på lokal maskin. Er det ingen måter man kan stille inn sånn at admin, eller de kontoene jeg spesifiserer ikke påvirkes av gruppepolicyene som blir angitt? Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Nope! Det er fordi at policy-settingene egentlig er endringer i registry og registry er jo felles for alle brukerene på samme maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå