Gå til innhold

S700 vs. P910 (skjerm/kamera)

m-jo

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg ny mobil, og har et spørsmål jeg håper dere kan svare på;

Det faktum at P910 har 0,3MP og S700 har 1,3MP kamera, fører det til at bildene ser bedre ut inne på S700, eller er det oppløsningen og fargedybden på skjermen som avgjør her?

Jeg har digitalkamera fra før, så det jeg er ute etter er bare at bildene tatt med mobil skal se fine og skarpe ut inne på mobilen..

På forhånd takk, og håper ikke det var et for dumt innlegg/spørsmål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med et bra VGA-kamera, som P910 har, får du helt kurante bilder. Skal du skrive ut bilder og lime dem i album må du ha 1.3 mp. Men som du sier, du har digitalkamera og trenger egentlig ikke ett til. P910 sine bilde ser altså bra ut på mobilskjermen.

Det du må tenke over er om du vil ha et lukket eller åpent system. En annen ting er at P910 aldri kommer til å bli sponset på samme måte som S700, og derfor blir nok den uansett dyrere i framtiden også.

Lenke til kommentar

Takk for svarene. Da høres det ut som P910 passer best til mine behov av de to.

Hvor store minnekort støtter P910? Jeg vil også benytte mobilen som mp3-spiller, forhåpentligvis med et minnekort på 512mb eller kanskje 1gb. Vil dette la seg gjøre uten at telefonen blir alt for treg?

Lenke til kommentar
Det du må tenke over er om du vil ha et lukket eller åpent system.

Hva betyr dette? Er det snakk om OS, om bluetooth eller noe helt annet?

SE Pxx har symbian-brukergrensesnitt. Det finnes utallige bra programmer man kan kjøre på symbian. Med et åpent system blir mobilen mer som en pc

S700 har et tradisjonelt brukergrensesnitt. Dvs at programmen begrenser seg til javapplikasjoner. Men det finnes mye bra der også, såfremt mobilen har en bra javabenchmark, noe f.eks T610 IKKE har.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
jo større minnekort, jo tregere blir telefonen når den skal lese/skrive på minnekortet. Dette er ett generelt problem med flash lagringsenheter.. Så for at den ikke skal bli alt for treg er vel det å anbefale å ha 512 mb..

Må også nevnes at en av grunnene til at Sony lanserte MD-PRO var nettopp at vanlig MSD ikke hadde teknologien til å jobbe raskt nok med høyere lagringskapsitet enn 128 mb.

P910 støtter altså PRO, og det spekuleres i et 2 gig-kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...