Snix Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 jeg har nå mottatt mitt 3. (!) epox 8KDA3+ hovedkort.ingen av dem har funket mer enn i 5 dager. lurer på om det er andre som har hatt problemer med samme hk. alt annet i pc`n funker bra men det lyser bare "FF" i led-displayet på hk`et uten noe svar på skjerm. hjelp! er lei av å sende inn og motta nytt hk Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hva er det egentlig som skjer, henger maskinen seg? Blåskjerm? Kommer du inn i Windows? mvh Thorstein Lenke til kommentar
Snix Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 nei får ikke noe svar i det hele tatt.alt starter opp med det kommer ikke noe bilde på skjermen. i manualen står det at "ff" betyr: atempting to bost Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Har samme kortet, står FF her og, men alt virker bra. Prøvd å feilsøke og bytte ut skjerkortet/skjermen og sjekke om det virker da? Endret 29. september 2004 av torsvb Lenke til kommentar
Snix Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 ja har prøvd forskjellige skjermer og skjermkort.problemet er at det alltid lyser ff og jeg ikke får noe skjermbilde. lurer på om det kan ha noe med strømforsyninga mi å gjøre.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Det kan være at den ikke klarer å drive alt ja. Prøv å koble fra alt av cd-rom'er, harddisker osv. CPU eller minnet kan også være defekt. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Dette høres ut som typisk "ikke nok strøm" under post/rush power oppstart som goophy er inne på . Er det heng/korrupsjon i biosens nvram kan dette hjelpe : Slå av PSU , ta ut 220v fra den. Ta ut bios batteriet , vent 2 minutter . Kople til 220v og slå på PSU , og start PCen (uten bios batt satt inn). Poster den nå kan alt slås av igjen og batteri monteres tilbake. Lenke til kommentar
JosteinS Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Jeg har kjøpt "billigversjonen" av hovedkortet til Snix, EPoX EP-8KDA3J. Venter på at Komplett skal sende meg hovedkort nr 3(sammen med PCU nr2).... Får samme feilmeldingen, FF på LED displayet. jeg får ikke noe skjermbilde, jeg heller. Snix har fått sitt kort til å fungere i opp til 5 dager, mitt har aldri virket:( Feilmeldingen FF kan ifølge manualen ha følgende årsaker: 1)BIOS brikke feil satt inn. 2)Feil BIOS versjon 3)Feil med hovedkort 4)Ad-on card feil satt inn. I mitt tilfelle vil jeg utelukke nr4 på et nytt hovedkort skal det ikke være problemer med 1-3. når man ikke en gang kommer til BIOS i oppstarten er det lite man får gjort med (2). Første gang sendte jeg bare hovedkortet i retur, det hjalp ikke. forrige fredag sendte jeg inn hovedkortet sammen med CPU(Athlon 64 3000+). Har testet alle andre komponenter, og de virker. har ingen strømkrevende komponenter, så 350W strømforskynning bør holde. Suport hos komplett har vært hjelpsomme, men de har ikke klart å finne feilen... Pc'n består for ordens skyld av følgende komponenter: *AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED *EPoX EP-8KDA3J Hovedkort for Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Lyd *Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM *TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs *NEC DVD recorder ND-3500A IDE Hvit Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) *PowerColor Radeon 9600 256MB DDR, 128bit Lenke til kommentar
JRL Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 har den dyreste versjonen av dette kortet. Står "FF" i mitt led display også, men alt funker flott! Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Jeg har også hatt problemer med billigversjonen, K8DA3J. Den virker svært ømfintlig på RAMen, virker slett ikke med alle typer RAM. Har også hatt småproblemer med grafikkort. mvh Thorstein Korsvold Lenke til kommentar
jke Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 har det samme hk og hadde det samme problemet.Mitt problem var rammen! Lenke til kommentar
JosteinS Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 fikk mitt 8KDA3J nr 3 i dag sammen med A64 3000+ nr 2 i dag. det virker fremdeles ikke:( er det noen som har erfaring med EPoX EP-8KDA3J og minnet mitt "TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs"? ser ingen oppføringer i Kompatibilitet A64 hovedkort og minne *03.10.04* Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Ser ikke ut som det funker med den RAM`en rett og slett... Prøv en annen type RAM... Fa*n.... Kommer til å bruke twinmos jeg også.. Kanskje jeg rett og slett skal bestille Corsair med ei gang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå