ccalz Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 heisann,jeg veit ikke om dette er rette forumet, men jeg fant ingen andre som var mer sannsynelig.Jeg lurte på hva man trenger for å se på parabol i disse dager? canal+ cinema,tv 1000,tv3 nors svensk dansk, osv ? og hvor mye koster slikt idag. er det fortsatt å bruke piratkort? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Du trenger 1stk antenne, 1 stk digital satelitt-tuner, og 1 stk parabol-abonnement. Merk at for å se på Viasat sine kanaler, (tv3, tv1000, osv), må du bruke Viasat sine tunere, som støtter det nye kodings-systemet deres. Canal digital kan du se på hvilken som helst digital tv-tuner som støtter "conax" systemet, enten direkte med innebyggd kortleser, eller gjennom en "cam-modul". Piratkort er som vanlig forbudt, det er heller ikke mulig på viasat sine systemer, såvidt jeg vet. Dette på grunn av at du må bruke viasat sine "egne" sperrede tunere for å få inn viasat. Jeg anbefaler å skaffe en programpakke Fra Canal Digital, siden de har(i mine øyne) bedre kanaler, og du står fritt til å velge tv-tuner fra markedet. Tv-tuneren Viasat leverer, er ikke akkurat toppklasse, etter det jeg har hørt. Lenke til kommentar
ccalz Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 (endret) var inne på canaldigital siden men de lurer bort prisene på kanalene godt,hva koster det med alle de kanalene her http://www.canaldigital.no/templates_CD/Ch...ew.aspx?id=2010 og hvordan få det inn på pcen? slik at det går i et vindu liksom,kan ta opp osv hadde vert kjekt Endret 29. september 2004 av ccalz Lenke til kommentar
likferd Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Da trenger du et TV-kort for parabol, og en kortleser/cam-modul til pc'en Lenke til kommentar
ccalz Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 hvor får man tak i slikt? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 De fleste butikkene i webshopguiden har det nok. f.eks netshop, komplett, psdata.. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Du trenger 1stk antenne, 1 stk digital satelitt-tuner, og 1 stk parabol-abonnement. Merk at for å se på Viasat sine kanaler, (tv3, tv1000, osv), må du bruke Viasat sine tunere, som støtter det nye kodings-systemet deres. Canal digital kan du se på hvilken som helst digital tv-tuner som støtter "conax" systemet, enten direkte med innebyggd kortleser, eller gjennom en "cam-modul". Altså, Vi har hatt Canal digital i 10 år ca no.. Men nå for 2 dager siden, (nettop fixa ny decoder til canal digital osv..) Ringte det noen fra viasat, lurte på om vi ville ha programmer fra dem.. Det sa mamma ja til, og nå skal jeg ordne opp slik att vi bruker bare 1 tuner.. Dette går til slik att jeg setter på 1 til hode for de nye signalene, så motere en liten kontroll boks atmed den nåværende decodern... Slik skulle vi bare kunne velge hva vi ville se.. Offtiopic, hælvete oppdaget ikke før nå att det er en død pixel nesten midt på skjermen:( Lenke til kommentar
likferd Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hvordan kobles denne "kontrollboksen" til den tuneren dere har fra før da? gjennom CAM porten? ellers er jeg stygt redd for at det blir 2 fjernkontroller og av/på slåing av ene tuneren for å se på viasat kanaler. Det er mulig de har funnet en løsning jeg ikke vet om, men uansett tror jeg ikke det er like elegant som å dytte kortene fra begge leverandører i samme tuner. Lenke til kommentar
Vortexsurfer Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Anbefaler deg å kjøpe en dreambox, den har støtte for NDS. Og da slipper du og unna med 1 tuner Lenke til kommentar
likferd Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Dreambox er stas, men også dyr Har man lyst og råd er den genial. Støtter den NDS også nå? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Ja, du kan bruke originale Viasatkort selv om den ikke er godkjent av Viasat. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Dreambox ruler jallefal viss du har anntenne med 4 hoder. da kan du ha 4 selskap... (canal digital,viasat.... på en gang) Det er veldi bra med Dreambox ... eg ville heller brukt 5k på det enn 6k på ein force tuner. Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Altså, Vi har hatt Canal digital i 10 år ca no.. Men nå for 2 dager siden, (nettop fixa ny decoder til canal digital osv..) Ringte det noen fra viasat, lurte på om vi ville ha programmer fra dem.. Det sa mamma ja til, og nå skal jeg ordne opp slik att vi bruker bare 1 tuner.. Dette går til slik att jeg setter på 1 til hode for de nye signalene, så motere en liten kontroll boks atmed den nåværende decodern... Slik skulle vi bare kunne velge hva vi ville se.. Denne kontroll boksen du snakker om, er det noe du har fått tak i sjøl eller var det de som ringte fra viasat som sa at den følger med? For det er ikke noen kontroll boks de snakker om, men en egen tuner som du må ha i tillegg til den du har. Men hvis du har kommet over en annen løsning som funker bedre enn å bruke to tunere utenom å kjøpe helt ny tuner som tar begge deler (bytter aldri ut Forcen ) så vil jeg gjerne høre om det. Endret 3. oktober 2004 av Ferdinand Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Heime så har vi ein canal digital tuner som vi har satt ein ekstra kortleser i bak, i denne har vi viasat kortet. Vi har også to hoder på parabolen ein for kvart abonemang. Dette har virka fint for oss, med untak av at vi ikkje får tilgang på viasats kanal informasjon sidan vi har ein canal digital tuner. Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Heime så har vi ein canal digital tuner som vi har satt ein ekstra kortleser i bak, i denne har vi viasat kortet. Vi har også to hoder på parabolen ein for kvart abonemang. Dette har virka fint for oss, med untak av at vi ikkje får tilgang på viasats kanal informasjon sidan vi har ein canal digital tuner. Hvilket merke er den tuneren? Det er kanskje en som er godkjent? Det skal i følge viasat være umulig å få inn deres kanaler på andre måter enn separate viasat tunere eller godkjente tunere som tar begge deler. Godkjente tunere Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 De kjører nok på det gamle kodesystemet enda, viasat har vel ikke skrudd av signalene der enda. Men signalene forsvinner nok. Selv har jeg Strong tuner, der kan man kjøre begge systemer, men den er treg. Ikke å anbefale. Dessuten vil den vel neppe virke om en par år, siden det bare en midlertidig versjon av NDS på den. Skulle ønske Viasat og Canal Digital kunne bli enige... Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Ja tuneren vår begynder å bli nokre år no, men den var spesial bestillt av canal digital fordi vi ville ha ein digitaltuner som hadde muligheit til å sette inn ein ekstra kortleser bakpå. Noke som vi då fekk. Kjem ikkje på kva merke tuneren er men den ser ut som den standar canal digital tuneren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå