Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skru av dhcp server i et Ericsson hm210di..

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått internett av Bluecom, valgte ikke å kjøpe adsl modem av dem, siden jeg hadde et ZyXel fra hesbynett og et topcom fra telenor, desverre lyser ikke adsl lyset på zyxel modeme så da må jeg bruke et rart modem fra Telenor. Heller ikke det virket, sikkert på grunn av telenor bruker en helt annen internett form, ppoe ting. Så får jeg låne et ericsson modem av en kompiss, da virker internette. MEN jeg blir passiv på dc++, får same ip på mine 2maskiner som er koblet til en treig switch 10mbit, så til modemet. Har veldig lyst å bli aktiv, å få 2ulike ip'er på mine 2maskiner, bluecom sier jeg kan ha 3iper. Så da seier kameraten min at jeg må slå av dhcp serveren i modemet. Men hvordan kan jeg gjøre det? noe som kan guide meg litt? Vurderer å kjøpe et modem av bluecom slik jeg kan bli kvitt dette her dhcp opplegget!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Velkommen til forum'et!

Har selv det samme modem.

Hvis modemmet er levert fra Tele2 - er her en løsning. Den slår av firewall'en og DHCP-serveren. Fungerte hos mig og jeg har nu en router/firewall (Barricade) og diverse switcher bak modemmet:

Slå av NAT/ DHCP

-------------------

-Start Internet Explorer

-Skriv inn 192.168.1.1 i Adresse feltet

Brukernavn: tele2

Passord: 2elet

NAT

-Velg hovedmeny: Home

-Velg undermeny: 3 function

-Velg: Bridge

-Trykk på Submit

DHCP

- Velg hovedmeny: LAN

- Velg undermeny "Dhcp Mode"

- Sett denne til "none" i rullegardinmenyen.

- Trykk på submit

-Velg hovedmeny: Admin

-Velg undermeny: Commit & Reboot

-Sørg for at Reboot Mode står på: Reboot

-Trykk på Commit

-Trykk på Reboot

Vent til modemet har resatt seg(DSL lyser stabilt) og lukk Explorer

vinduet.

-Kjør release/renew

PS. Hvis dette av en eller annen grund sku gå galt - kan man resette modem'et ved å stikke en binders inn i det lille hul ved siden av Powerknappen (på baksiden).

PS. Er vel altid bedst å bruke et modem der er anbefalt/levert av ISP'en :thumbup:

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...