Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Høy ping med 2mbit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
google.com 110 ms

Nei, Lyse vil jeg i allefall ikke ha ;)

hehe , har du prøvd å pinge google selv?

Mulig det var en liten spike der, syns 110ms var høyt, jeg prøver tomshardware.com og der ligger jeg med 210ms. Begge er i usa og år gjennom sprintnet og de prioriterer ikke akkurat ping forespørsler og ICMP echo requests.

Jeg pinger google.com gjnstl 50ms med 64kb data.

Kan ha noe med båndbredden til lyse videre ut i verden. Internt og mot sverige er råbra.(telia og BBL)

EDIT

Jeg tok feil, google går peerer via rr.com og tomshardware via tiscali net som forklarer den høye pingen. (tiscali suger uansett hvor i verden man er)

Endret av bearcarlsen
Lenke til kommentar
jeg har 2 syn_sent. er det... farlig?

og hvordan pinger jeg forskjellige sider?

jeg har som regel 40-60 ping i cs. Men noen ganger når dataen har vært online i en god stund, så ligger pingen på alt mellom 40 til 3000 ping og jeg må restarte dataen :|

2 syn sent er helt ok det..

Hvis du oppeleler at linja spiker ut etter du har vært på en stund så kan det være cachen i routeren din som blir full. Eller det kan være mye spyware junk som kommer i bakgrunnen. ta en netstat -n når du opplever problemene.

Routeren sin kan man flushe men om den gjør det ofte er det beste å bare kjøpe ny og bedre router. (hjalp for meg)

Lenke til kommentar

Mulig det var en liten spike der, syns 110ms var høyt, jeg prøver tomshardware.com og der ligger jeg med 210ms. Begge er i usa og år gjennom sprintnet og de prioriterer ikke akkurat ping forespørsler og ICMP echo requests.

Jeg pinger google.com gjnstl 50ms med 64kb data.

Kan ha noe med båndbredden til lyse videre ut i verden. Internt og mot sverige er råbra.(telia og BBL)

Ikke for å flisespikke, men ping er ICMP ECHO REQUEST (og REPLY)

Lenke til kommentar

Nå har jeg veldig mange syn_sent på den lista :|

har Telenor 704/128

edit: restarta modemet og trudde alt gikk greit, helt til jeg plutselig får 3000 ping i cs :|

tok ca. en og en halv time før det skjedde. mange syn_sent, norton og ad-aware finner ikke noe. Hva kan det være? :S

Endret av Ayanez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...