Gå til innhold

Skjermkort, mest for pengene

kjottet78

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har bra nok oppsett for ca 1 år til, anbefaler at du justerer opp klokkefrekvensen til cpu om du har muligheten for det og eventuelt tweaker litt på skjermkortet ditt.

Du kan sikkert spille det aller meste som er på markedet i dag uten problem (D3 med 800*600 oppløsning og Medium detail) på maks eller medium settings glatt.

Lenke til kommentar

Penger vokser ikkje på trer nei. Synest du har ein heilt grei pc. Behold den som den er og spar heller til ny seinere. Er så mykje nytt pr. i dag at det er liten vits å ta litt og litt. Alt må nesten skiftes ut.

Vent til neste sommer med å kjøpe og gå for ei total utskifting.

Men det var ikkje det du spurde etter.

Dersom du skal ha det siste i dag så kjøper du eit 6800 Gt eller ultra kort. Men det ligger alt for høgt i pris enda i forhold til ytelse så mitt forige forslag er fortsatt mitt beste forslag.

Lenke til kommentar
Du har bra nok oppsett for ca 1 år til, anbefaler at du justerer opp klokkefrekvensen til cpu om du har muligheten for det og eventuelt tweaker litt på skjermkortet ditt.

Du kan sikkert spille det aller meste som er på markedet i dag uten problem (D3 med 800*600 oppløsning og Medium detail) på maks eller medium settings glatt.

Kloke ord, du bør nok opp i X800 PRO eller nVidia 6800GT for å få noe mer

effekt ut av det.......

Edit: Ulvestad har også rett.....

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

har du undersøkt hvilke kort som er mulig å modde?

lurer på om ikke det går an via software å skru på noen av piplinene som er skrudd av på xt800 kort eller 6800gt kort. sjekk på rivatuner forumet for nærmere info. det gjør at du kan kjøpe et midrange kort og i enkelte tilfeller få topp yelse.

du får sjekke i detalj her: http://forums.guru3d.com/

Se i rivatuner seksjonen.

Selv har jeg gjort dette med ok hell på mit 9500 kort, oppgradert fra 4 til 8 pipelines, men minnebåndbredden er den samme, så det er ikke like sprekt som ditt 9700 kort. men ikke uendelig langt unna.

best of luck!

Lenke til kommentar

Ja kjøp gjerne et 6800/x800 koster bare 3000-5000.-. Får om 8-10 mnd kommer neste generasjon kort ut,og da trenger du nytt ?

Hvis du ikke har får mye penger trenger du ikke oppgrad på minst et år.du spiller jo glatt doom 3 og far cry med kortet ditt.oppgrade for og spille doom 3 og far cry i 1200x1600 AA/AF på !Hvis du mener det er vært 4000.-,hvis ikke venter du til neste år da kansje du trenger det mere :)

Lenke til kommentar
Jeg lurer paa hvilket skjermkort man faar mest for pengene for, og i hvor stor grad vil jeg merke forskjell ifra mitt 9700 i spill som f.eks Far cry, hl2, joint operations og lignede. For ovrig har jeg en amd xp 2500cpu og 1 gig med ram.

Takker og bukker for svar

Du kan vurdere ett standard 6800 kort. Det rimeligste du får per i dag er vel Club3d 6800 kortet fra MPX. Det ligger på 2495,- og vil nok være en bra forbedring fra 9700 Pro kortet ditt.

Vil du gå litt høyere er vel dette ett enda litt bedre kort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302123&cks=PRL

Lenke til kommentar

OK da kom vi inn på noe annet jeg har lurt litt på. Hva er egentlig forskjellen på agp og pci express i ytelse. Jeg tenkte meg en slik gradvis oppgradering....først skjerm og skjermkort. og en gang neste måned kjøpe meg hovedkort cpu og nyttt kabinett. Har ikke råd til å kjøpe meg alt med en gang.

Lenke til kommentar
OK da kom vi inn på noe annet jeg har lurt litt på. Hva er egentlig forskjellen på agp og pci express i ytelse. Jeg tenkte meg en slik gradvis oppgradering....først skjerm og skjermkort. og en gang neste måned kjøpe meg hovedkort cpu og nyttt kabinett. Har ikke råd til å kjøpe meg alt med en gang.

PCIe har større ytelsespotensiale, men enn så lenge er det ingen reell forskjell. Ditt dilemma er som følger: Hvis du skal kjøpe skjermkort først, og oppgradere resten senere, er du nødt til å kjøpe et AGP-kort, for at det skal støtte det hovedkortet du allerede har (jeg går ut ifra at du har AGP nå). Men da vil det bli meningsløst å kjøpe hovedkort med støtte for PCIe senere.... Jeg vil anbefale deg å vente. Det er snakk om noen uker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...