robaamo Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Har et problem med wlan'et mitt. Det som skjer er at det veldig ofte bare kommer opp en beskjed om at connection lost...new connection awiable... Det skjer med en gang jeg blir frakoblet så blir jeg tilkoblet med en gang. Men det som er fan så dumt med dette er at jeg mister connection med alt jeg har ut mot nettet, eks. msn, dc++, irc, ftp's, nettbank osv. Noe som gjør dette til et veldig stort irritasjonsmoment! Noen som har en anelse om hva fan som er galt eller evt. hvordan jeg fikser det? Lenke til kommentar
robaamo Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 hmm ingen som har vært bortig problemet? er det heller ingen som har noen tips`? Lenke til kommentar
epiktet Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Samme skjer med meg med jevne mellomrom. Kjører 3Com OfficeConnect Wireless 11g aksesspunkt. Kjørte en firmware-update nå i ettermiddag, så får jeg se om problemet bedrer seg. Vet ikke helt om det er aksesspunktet eller nettverkskortet som er problemet... Hva slags aksesspunkt har du? Lenke til kommentar
robaamo Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 har en 3com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Gateway Version 1.02.13 Forbanna piss...hvor finner jeg update? Lenke til kommentar
epiktet Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Det er siste versjon, tror jeg. Etter å ha oppgradert til denne disconnecter den enda litt oftere enn før. Gjerne et par ganger om dagen. Tenkte jeg skulle sende en mail til 3Com-support. Lenke til kommentar
epiktet Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 En liten oppdatering som løste problemet mitt ihvertfall: 3com-routeren min har en fastsatt "lease period" på 12 timer. Det passer bra med at jeg blir kastet av et par ganger i døgnet. Gikk inn og satte "fix IP" for min ip-adresse. Når jeg nå kjører "ipconfig /all" står "lease expires" til år 2038. Vet ikke om det kan være noe av det samme som skaper problemer for deg, Robaamo? Terje Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Hei Det kan ikke være at du har IEEE sertifisering på? Hadde det samme problemet siden det var haket av for IEEE sertifisering...logget hele tiden av og på på nettverket. Alt ordnet seg etter at jeg ordnet dette. Håper det funker. Mvh Lightning Lenke til kommentar
laff Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 har akkurat samme problem, har prøvd IEEE-opplegget, hjelper ikke. har prøvd forskjellig firmware, inkludert den nyeste, og de nyeste driverne til USB-adaptern. hjelper ikke.. har vært i kontakt med 3Com både pr mail og telefon, har ikke fått noe svar enda. prøvde den der fix-optionen også, men får ikke den lease infoen til å bli lengre enn 12 timer.. blir disca ca hvert 4-5-6 min.. sinnsykt irriterende.. andre pc'er i samme nettverk med samme USB-nettverkskort har ikke dette probet.. Lenke til kommentar
laff Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Da tror jeg faktisk jeg har funnet ut av problemet, iaff hvis du har en OfficeConnect Wireless LAN USB Adapter som nettverkskort. Hos meg hadde det noe med krypteringen å gjøre. Da jeg fjerna krypteringa på rutern funka koblinga mot den bra, spørsmålet er da hvordan det blir om man prøver WPA fremfor WEP, har absolutt ingen erfaring eller kunnskap om dette. Kjører for øyeblikket en usikker oppkobling mot rutern, altså uten kryptering, men med MAC-adressegodkjenning. Noen som vet hvordan WPA-opplegget funker? Lenke til kommentar
steaamo Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Kjører med sp1 xp og problemet er ubehagelig. Da 3com er en stor leverandør så må jeg syns at det er merkelig at de ikke kommer mere på banen å kan si hva som er problemet. har de et så stort problem så må det jo kunne løses Jeg har ikke IEEE sertifisering på har heller ikke noen form for kryptering. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Og jeg som nettopp har bestillt en slik en 3com officeconnect 54mbit da Har 11mbits versjonen, funker gull den med firmware 1.1. Lenke til kommentar
robaamo Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Og jeg som nettopp har bestillt en slik en 3com officeconnect 54mbit da Har 11mbits versjonen, funker gull den med firmware 1.1. har du en direkte link til 1.1. versjon? Finner ikke frem på 3com sidene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå