JOB Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 1. Hva kalles det "ikonet" som noen web-sider har foran internet-adressen i adresselinjen, og som også lagres når man lager en link til en slik side? 2. Hvordan lager jeg et slikt "ikon". Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Søk på "favicon" i dette forumet, og du vil finne! Lenke til kommentar
JOB Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Kjapt svar gitt, takk! Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Ojoj, noe jeg kan svare på, selv om du sannsyligvis har funnet det ut nå så føler jeg for å vise hva jeg bruker på siden min, så slipper andre å komme innom her når de søker etter "favicon" og finne ingenting <link rel="icon" href="icon.jpg" /> Så ufattelig enkelt kan det gjøres altså Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 her kan du få autogenerert et favicon, med tilhørende kode. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 En enda bedre måte å gjøre det på er å legge til "type", slik at nettleseren forstår hva slags form for informasjon den kan vente seg. <link rel="icon" type="image/ico" href="/favicon.ico" /> Det er visstnok også best å kalle ikonet sitt for "favicon.ico" og legge det i webroten, fordi noen nettlesere skal hente dette ikonet uansett, selv om du utelukker link-tag'en. (mener å huske det var noe sånt.) Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 lokaltog: escape-chars er ikke nødvendig i plain HTML. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 her kan du få autogenerert et favicon, med tilhørende kode. Er det der strengt tatt nødvendig på en så liten kode? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 lokaltog: escape-chars er ikke nødvendig i plain HTML. Har jeg escapet noe her da? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 equerm: Hvis du ikke gidder å starte opp PS for å lage et selv er det en grei løsning. lokaltog: oops. Så ut som du hadde escapet hermetegnene. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 equerm: Hvis du ikke gidder å starte opp PS for å lage et selv er det en grei løsning. lokaltog: oops. Så ut som du hadde escapet hermetegnene. Mente for å få frem koden jeg, la ikke merke til at der var ferdige ikon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå