Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten "announcement":

 

Jeg har alltid slitt med å få høy score i 3DMark(alle versjoner) i forhold til den hardwaren jeg har hatt, men idag tror jeg kanskje jeg fant en liten løsning, ihvertfall til det utstyret jeg nå har:

 

Første test:

 

2960 poeng, hvilket er veldig lavt. :(

 

 

-Men så gikk jeg inn i BIOS, og det eneste jeg forandret på var at jeg satte AGP Aperture Size ned fra 256 til 128MB, og forandret timingen på RAM'en fra 2-4-4-6 til 2-3-3-6(kan ha vært noe tregere før, husker ikke helt. Er iallefall nå på 2-3-3-6).

 

Så(når jeg kom inn i Windows igjen) startet jeg en ny test.

 

4322 poeng! :w00t:

 

Den eneste forskjellen på de to testene var det jeg hadde gjort i BIOS, alt i Windows av innstillinger etc. var likt.

 

Riktignok fortsatt ikke mye for mitt utstyr, men det begynner iallefall å ligne noe. :)

 

 

Jeg gikk altså opp 1362 poeng bare ved å forandre RAM timing og AGP Aperture Size. Vet ikke helt hvilken av de to tingene som hadde størst virkning; muligens var det RAM timingen som gjorde susen mest. Får vel prøve å eksperimentere litt mer med AGP Aperture størrelsen senere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm,

har en Netshop 1557GLS med følgende spec's:

1,7 ghz Centrino Prosessor

1024 mb ddr-ram

Mobility Radeon 9700 Pro 128mb

 

Tror dere pc'en min i det hele tatt klarer å kjøre 3dmark05?

tror du må klokke prosessoren til 2,0GHz i så fall (om mulig) Må ha en prosessor på over 2GHz samme om det er Intel eller AMD.... er ikke sikker

Lenke til kommentar

Noen som kan forklare akkurat hva som gjør 3DMark05 så mye mer krevende enn f.eks. 3DMark03, og f.eks. Doom III og andre nye spill?

 

Så vidt jeg kan se(er ingen ekspert), må det være p.g.a. høyoppløst arkitektur("high polycount") og at de har lesset på med 'effekter', som normal maps, specular maps, light bloom, etc.

 

Men mange av disse 'effektene' har jo også de nyere spillene, så er det høyere polycount som er årsaken? Kanskje at det er store områder(store 'brett')?

 

Det går tregt i CPU testene også: tror ikke jeg får over 2 FPS noe sted, med en 3.0GHz P4.

 

 

Jeg er ganske skuffet når det gjelder teksturkvaliteten ihvertfall, spesiellt i "flybåt og drage" testen. På nært hold er jo teksturene der "craptastic".

 

Men det er vel mulig at alle teksturer og normal maps osv. er små, men ukomprimert.

 

 

Synes det er litt rart at det går tregt, og uansett hva det kommer av, synes jeg det må være veldig "ineffektiv grafikk", da det egentelig ikke ser mye bedre eller mer imponerende ut(mindre enkelte steder) enn spill som allerede er ute, og spill som straks kommer(HL2 f.eks.) og som kjører lett på dagens bedre hardware.

 

Synspunkter/fakta?

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...