F.V Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Hei. Eg ser ingenting av servere på dc++. Internettstilkoblingen min er 2Mbit BKK ADSL. Eg har skifta ipadressa på settings på dc++ til 192.168.0.30 som ifølge BKK's hjelpesider er ipadressa eg skal ha for å åpne alle porter( smartehjem>spørsmål og svar>portåpning). Eg har prøvd å finne servere i Active, passive og SOCKS5 modus, men finner ingenting. Håper noken her på forumet veit kva eg skal gjere for å få dc++ til å virke. PS: Håper ikkje dette er feilposta Endret 29. september 2004 av F.V Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 BKK har stengt av DC++ bruk. Lenke til kommentar
mrOwnage Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hvis du bruker active mode,må du fylle inn din internett ip,som du finner på f.eks whatsmyip,så må du åpne en valgt port som du fyller inn i feltet ved siden av. Har du dynamisk internett ip kan det lønne seg å registrere den hos en dyndns vert,f.eks dyndns.org. Da skal alt ordne seg. Lenke til kommentar
F.V Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 me kjøpte breibånd med 12 mnd binding. og no har dei stengt av dc++, har me rett på å melde oss ut? Lenke til kommentar
F.V Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Hvis du bruker active mode,må du fylle inn din internett ip,som du finner på f.eks whatsmyip,så må du åpne en valgt port som du fyller inn i feltet ved siden av. Har du dynamisk internett ip kan det lønne seg å registrere den hos en dyndns vert,f.eks dyndns.org. Da skal alt ordne seg. prøver dette..... takk mrownage Edit: æhh... ka for ein port bør/skal eg bruke då? Endret 29. september 2004 av F.V Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) 375-425 hvis jeg ikke husker feil... Hva med å bare bruke passive mode? Husk at det ofte tar litt tid før Hub lista oppdaterer seg... Endret 29. september 2004 av King_mephisto Lenke til kommentar
notorled Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Denne hører vel til i programvare kategorien.. Porten for dc++ er valgfri. jeg bruker 8661-8669 Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 me kjøpte breibånd med 12 mnd binding. og no har dei stengt av dc++, har me rett på å melde oss ut? øøø? kjøpte du bredbånd bare for og laste ned warez? Lenke til kommentar
mrOwnage Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Active mode på DC bruker kun 1 port,den er valgfri,jeg bruker 31337 Uansett er det fullstendig ubrukelig å åpne mer enn 1 port,du trenger kun åpne den porten som du fyller inn i port feltet. Standard port er vel 1412 om jeg ikke husker helt feil. Merk at du trenger kun åpne/forwarde porter hvis du sitter bak NAT. Og til dere som sier dere bruker port 6881-6xxx,dere tenker på bittorrent,ikke DC. Lenke til kommentar
Ender Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Ein måte å unngå heile problemstillinga på er å bruke bittorrent, det virkar med BKK adsl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå