Gå til innhold

Colin McRae Rally 2005 eller Richard Burns Rally?


PoWerFeeD

Anbefalte innlegg

Forstår ikke hva alle på forumet her prater om?

 

Nå har jeg spilt Colin mye og RBR noen få runder.

Men jeg må si Colin 05 er så sykt bra at jeg falt momentant for dette.

 

Så lurte jeg på om det bare er meg?

 

Eller on dere som anbefaler RBR ikke har prøvd Colin 05 ennå..

 

Synes "realismen" i Colin er mye mye bedre en RBR..

 

Og det er sykt mye forbedringer fra Colin 04..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns colin var greit med en gang jeg prøvde det, ikke noe å hoppe i taket for, de nye effektene var stilige (bøybare skilt, blurring når du kræsja osv)

Men jeg er lissom gått lei colin

Jeg skaffa meg RBR og prøvde det, det eide, var som å kjøre ekte bil, den hadde fysikken, skadene, realismen egentlig alt...

Så prøvde jeg RBR med ratt å pedaler og det syns jeg var som å kjøre bil i virkeligheten egentlig, hehe :) Prøvde så colin med ratt å pedaler og det syns jeg var drittdårlig, var så tragisk hvordan bilen oppførte seg på asfalt vs grus/gress/mudd, og alt var egentlig dritt...

Vil du ha eyecandy effekter og dårlig spillbarhet, realisme og egentlig et drittspill.

Mens RBR har god grafikk, det er utrolig moro å spille, er sinnsykt realistisk og alt virker ganske real for meg egenltig.

 

Men du får velge selv, er du ny med colin så er sikkert det et bedre valg en RBR, men er du ute etter realisme (og i tillegg er lei colin) så må du nesten velge RBR.. :)

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk bare testa, "racing school" på RBR..

 

Kjørte Subaru WRX, denne bilen hadde jo ikke veigrep for 5 flate øre! Er det fordi "LEFT" og "RIGHT" triggerene må bare presses "litt" inn?

 

Syntes bare det var så bra på Colin da man først kjører VW POLO så kommer man over til Subaruen WRX'en der hvor man merker hvor sykt mye bedre denne bilen egenligt er..

 

Liker også valgmulighetene man har med oppsett på bilen..

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk bare testa, "racing school" på RBR..

 

Kjørte Subaru WRX, denne bilen hadde jo ikke veigrep for 5 flate øre! Er det fordi "LEFT" og "RIGHT" triggerene må bare presses "litt" inn?

 

Det er STERKT anbefalt at du kjører med ratt. Man skal ikke smelle svingene som i CMR, man må svinga sabla presist.... noe som bare går med ratt.

 

Har ikke prøvd CMR 5.. men det er bestilt og på vei.

 

Ett lite spørsmål.. det står at det er over 300 stages i CMR 5, men bare 9 rællyer... og det er liksom 8 strekker pr rælly ifølge det me har hørdt. Menneh... betyr dette at det er forskjellige strekker hver gang man kjører samma rælly?

Lenke til kommentar

Synes "realismen" i Colin er mye mye bedre en RBR..

 

Mener du virkelig det? En bil som "flyter" oppe på underlaget kan vel neppe kalles realistisk. Dessuten kjennes det ut som om bilene i Collin veier 5 tonn når man kjører over et hopp. For ikke å snakke om lyden. Høres ut som om naboen plager katta. Nei, etter min mening er det spillet like dårlig som de to foregående spillene i serien. Mulig det er jeg som bare begynner å bli lei hele Codemasters... På tide de kommer opp med noe nytt snart.

Lenke til kommentar

ZlummGlumm: er ikke sikkert.. Jeg har bare kjørt rundt 20 "stages" og ennå ikke komt over noen like.

 

Men det er som du sier. Ett løp inneholder alt fra 6-12 stages hvor man kan forandre oppsett på bilen og fixse den.

 

Men man kjører jo i hele verden så det skal ikke forundremeg om det er 300 forskjellige "nøyanser" av de forskjellige banene..

 

---

 

Shotgun: Jeg spilt Colin 04 en runde tidligere. Dette valgte jeg å ikke kjøpe på det grunnlaget som du sier. Var som å kjøre et "hovercraft" e.l.

 

Men jeg føler ikke dette er tilfellet i Colin 05. Men jeg er jo super fan av Rally Sport Challange 2 også. Så kanskje "simulator" ikke er helt min greie.

 

Må kanskje modnes til det :blush:

 

*mye skrivefeil her*

Endret av PoWerFeeD
Lenke til kommentar

Fram til jeg begynte å spille Richard Burns Rally mente jeg at Colin-serien var det eneste som dugde. Den gang ei... Colin er fortsatt underholdene, men særlig realistisk eller spennende er det ikke.

 

Etter å ha sett hvor bra fysikken og handlinga er i RBR blir Colin 2005 litt skuffende. Bilen svinger ikke realistisk når du vrir rattet, det virker mer som om den skyves rundt en pinne midt under bilen. I RBR derimot er det forhjulene som styrer bilen og ikke en pinne under midten av bilen.

 

Hva en bør velge kommer vel egentlig an på hva man er ute etter. Vil du ha noe som er enkelt å lære og enkelt å mestre, da er Colin 2005 valget. Her kan du i bunn og grunn holde klampen i bunn hele veien, svinge litt her og der og sjelden trenge å trykke på bremsen. I RBR er det ganske så annerledes. Her må du virkelig gå inn for lære det spillet. Gass og brems må brukes med største forsiktighet, en liten feilvurdering og det er kjørt. Gjennomsnittsfarten er mye lavere enn i Colin, men det er mange ganger så ufordrende og spennende. :)

 

Det er ikke over 300 forskjellige stages, men rundt 60 om jeg ikke husker helt feil. Det er mange nye i de forskjellige landene pluss at Tyskland har kommet med som helt nytt land i spillet. Måten karrieremodus er lagt opp gjør at du totalt kjører rundt 300 etapper om du velger å spille det lineært. Da vil du opppleve å kjøre de samme etappene flere ganger.

Lenke til kommentar

Sukk.. bare 60 strekker. Er så SINNSYKT irriterende. Alle rælly spell hadde vart mange ganger lenger hadde de bare sette flere strekker inn i spellet.

 

Eneste spellet med nok strekker er nok WRC 3, 9x14 strekker der, skal mye tell før man kan dem i hodet. Mange av dem er tilogmed sabla lange.

 

Hvis jeg husker rektig så er CMR fysikken sabla morro den og, man må pumpebremse og sånn. Så det er realistisk nok for min smak...

 

Men bare 60 strekker.... sukk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter å ha sett hvor bra fysikken og handlinga er i RBR blir Colin 2005 litt skuffende. Bilen svinger ikke realistisk når du vrir rattet, det virker mer som om den skyves rundt en pinne midt under bilen. I RBR derimot er det forhjulene som styrer bilen og ikke en pinne under midten av bilen.

har de virkelig ikke bedret den "pinne under bilen"-fysikken enda?

 

Kjøpte colin mcrae 3, og ble VELDIG skuffet, og har siden holdt meg til WRC, men med Richard Burns Rally så har de jo satt en ny standard selv om det kan bli FOR realistisk (les: irriterende, men sykt kult å mestre).

 

Hadde håpet at CMR 2005 var en drastisk forbedring fra de foregående CMR-spillene, hvertfall tatt i betraktning at jeg har prøvd 4'ern minimalt.

 

 

bertie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...