Gå til innhold

Hva er hva??


moesen

Anbefalte innlegg

Hva er MSI hovedkort hva står det for og er det bra

 

Skal kjøpe ny cpu, skjermkort, hovedkort og kabinett har dere noen forslag, bruker marskinen til stort sett actionspill (medal of honor) eller spill i det hele tatt. Skal ha AMD socked A og et bra skjermkort

og skal overklokke men ikke mye. Intergrert lydkort i hovedkort.

 

Hva skal jeg velge? Prisen må ligge ca slik:

Hovedkort: fra 900 til 1200

Skjermkort:fra 900 til 1500

Cpu:fra 700 til 1100

kabinett har jeg allerede bestemt at skal være Aopen case midi 250W

 

[ Denne Melding var redigert av: moesen på 2002-05-13 17:50 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-13 18:04, RulleRimfrost skrev:

xp1800+ 1100,-

Asus A7V333 ca 1300,-

Gf3 TI200 er vel eneste brukbare til prisen. Jeg ville satset noe mer på TI4200.


DDR RAM.


 

radeon7500 utklasser faktisk ti200 på mange spill.

dessuten har rad. dualhead og skarpere 2d

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 18:12, Ludde skrev:

radeon7500 utklasser faktisk ti200 på mange spill.

dessuten har rad. dualhead og skarpere 2d


 

Dualhead og bedre 2d kan så være. Men de fleste som kjøper Ti200 overklokker disse til Ti500 specs ;) Ganske heftig klokking, skulle likt å sett R7500 fulgt med daa..

Lenke til kommentar

Haha. Ludde er ATi-frelst. Han kan ikke noe for det. Hahaaaa. Rart ikke jeg reagerte på det. Det i hvert fall være rimelig sære spill r7500 "denger" ti200. Kanskje sånne kjipe star wars strategi-spill som fikk ener fordi anmelderen ikke skjønte noe av det(!) Han er forresten Star-Wars gærning også. Kjenner fyren :smile: wiihhahahah -obiwan

 

[ Denne Melding var redigert av: mFaFa på 2002-05-14 14:45 ]

Lenke til kommentar

Har msi kort og er veldig godt fornøyd så langt.

Stilig farge og grei layout på selve kortet.

 

Ville nok godt for annet kabinett jeg oså.

Aopen sine kabinettmodeller begynner å bli gamle og chieftec kabinett er bedre alternativ.

(enklere å montere i, bedre kjøling, sterkere og ikke så bråkete strømforsyning).

 

På skjermkortfronten hadde jeg gått for:

geforce 3ti 200 (greit kort til en rimelig penge. Takler det meste og holder om du stort sett bruker PC-en til spill)

 

Ati 7500 (ska bruke maskinen til ikke så mye spilling, men 2 skjermer og god tv utgang)

 

Ati 8500 (som 7500 bare mye bedre i spill. En kraftig brukke til en rimelig penge)

 

Geforce 4 ti4200 (Noe dyrere, men veldig mye ytelse for penga)

 

geforce 4 mx (ribba utgave av geforce 4 brikka, men et alternativ om du ikke vil ha ati og geforce 3 serien..)

 

Klarer du å få tak i ati 8500 til en 13-1400 så hadde jeg kjøpt det.(Har selv ati 8500 og er godt fornøyd)

 

ps. husk kjøleribbe til prosessoren da...

Annbefaler zalman cnps 5100cu som kjøler godt og bråker veldig lite på laveste nivå.

 

I tillegg en kabinettvifte eller 2 og kanskje 3 om du slår skikelig på stortromma.

 

Tror det koommer til å koste noen hundrelapper mer en det du hadde tenkt deg, men du taper mer på å spare de få hundrelappene en det er verdt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-14 14:29, mortenj skrev:

Ludde:

Quote:

radeon7500 utklasser faktisk ti200 på mange spill.


Det var vel en smule galt? Radeon 7500 er noe raskere enn Geforce2 Ti, men LANGT tregere enn Geforce3 Ti200.

 

ikke på eks jedi knight II og andre heftige t&l-spill :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...