Gå til innhold

hvem selger Kobberplater?

Anbefalte innlegg

Trenger plate til å lage meg en kjøleblokk.

Har sjekka på claes ohlson, men der har de bare 1 mm tykkelse til rundt 200 kroner, som virker litt for tynt, og samtidig gir en materialpris på nærmere 1000 kr kiloen om ikke mer.

Jeg ser at mange bruker 1.5 mm plater, så det er tydelig vis mulig å få tak i.

Vet noen om det selges billigere noe sted i oslo-området?

Vennlig hilsen Bernt Ødegård

Endret av MiNdNuMb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bør man bruke glødde plater eller harde? har de noe forskjel i varmeledningsevne?

Harde.

De glødde må nok herdes for å kunne brukes.

Glødde plater er lett å forme og bøye. For at de skal holde kontakten med cpu må de tåle å bli hardt fastskrudd mot kjernen. Derfor passer de dårlig.

Jeg ville kanskje gått for 2mm hvis jeg var deg. Det er greit å ha noe å gå på. Du må jo også ha noe å lage kjernen av. Kanskje du får en liten bit med dem hvis du er høflig og grei.

Lenke til kommentar

Høres fornuftig ut. jeg hadde planlagt å ikke lage noen egen "kjerne", men hardlodde finner direkte på på plata med sølvloddetinn. Jeg regner med at sjiktet med loddetinn blir så tynt at det ikke fører til noen voldsom temp. motstand. Muligens tar jeg feil ?

har noen testa dette ? finnes det eventuellt loddemateriale med høyere varmeledningsevne, kan man f.eks. bruke sølv? har noen gamle gafler liggende som ingen vil savne.... LOL ! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...