Halvorsen Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hei. Jeg vil legge inn musikk fra vanlig audio-cd til harddisken, UTEN å komrimere/kode om musikk filene. Altså jeg vil legge hele musikk cd-er inn på pc-en i best mulig lydkvalitet. Er det et program som kan gjøre dette? Takker for svar:) Lenke til kommentar
monodonk Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hei Vanligvis når jeg skal legge inn musikk fra CD på PCen uten komprimering bruker jeg Cool Edit, eller Samplitude, dette er dyre lydredigeringsprogrammer og sikkert ikke noe for deg, men jeg testet nettopp Nero 6 ultra edition og det er ikke noe problem å gjøre det der, og det er et program jeg uansett vil anbefale deg å skaffe hvis du driver å brenner CDer og DVDer. Her finner du Nero Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Takk for svar monodonk Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hugs at det finst tapsfri kompresjon, t.d. FLAC. Wav er sløsing med diskplass. Lenke til kommentar
lenny^^ Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Audiograbber er eit bra program! Lenke til kommentar
moray Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Går jo an å bare kopiere sangene fra CD'n og lime de inn i en mappe på PC'n også. Enklere blir det vel ikke. Lenke til kommentar
Shitkaka Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 dette programmet bruker eg og da er kjempe bra Lenke til kommentar
monodonk Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Går jo an å bare kopiere sangene fra CD'n og lime de inn i en mappe på PC'n også. Enklere blir det vel ikke. Dette må du forklare nærmere. Hvis du kopierer direkte fra CDen med høyreklikk og paster det inn i en mappe, blir du jo sittende igjen med en ubrukelig minifil. Lenke til kommentar
monodonk Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hvis størrelsen på wav filene er et problem så kan kanskje wavezip også være et intressant alternativ. Jeg har ikke prøvd det selv, men hvis noen har prøvd det - hadde det vært greit å få høre en saklig kritikk. Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Går jo an å bare kopiere sangene fra CD'n og lime de inn i en mappe på PC'n også. Enklere blir det vel ikke. Dette må du forklare nærmere. Hvis du kopierer direkte fra CDen med høyreklikk og paster det inn i en mappe, blir du jo sittende igjen med en ubrukelig minifil. Det kjem sikkert an på operativsystemet og filbehandlaren, det. Ein musikk-CD inneheld ingen datafiler i seg sjølv, men eg synest å hugsa at Windows kunne kopiera spora over som WAV. I Konqueror på Linux er det innebygd støtte for direktekoding til MP3 eller OGG Vorbis. Veldig elegant Ein klar fordel eg ikkje nemnde med FLAC er støtte for metadata (artist, album, ...). Det må vel ordnast på anna vis med reine WAV-filer? Lenke til kommentar
monodonk Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Aahaa! det forklarer jo saken. Er nok dessverre bare en uorginal Xp bruker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå