eLectr0shade Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Jeg har et par filmer som jeg har redigert i Studio DV som jeg senere har compressa med XviD og DivX codec slik at de skulle bli mindre. Det jeg nå vil er å brenne disse to filmene på en 4,7GB's DVD+R plate som jeg kan spille på vanlige DVD-spillere. Jeg har en brenner som støtter formatet men det jeg lurer på er hvordan jeg skal gå frem i feks Nero. Jeg prøvde litt selv med SVCD og VCD men da den hadde encodet videoene ba Nero meg sette inn en vanlig CD-R. Det funket ikke pga filmen er ca litt over 850MB. Er VCD/SVCD formatet jeg bør bruke eller bør jeg bruke noe annet? Ville vært fint om dere fortalte meg hvordan jeg kan gjøre det ved å bruke en DVD+R. Takk på forhånd Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Det beste er å bruke filmredigeringsprogrammer til det, f.eks Power Director som inneholder brennerprogram til å lage DVD film. Ellers så kan jo Nero Vision gjøre det, selv om jeg selv har dårlig erfaring med nero vision og SVCD film.(ble så mye feilbrenning at jeg til slutt brukte CD-RW plater til brenning og klonet dem med CloneCD dersom resultatet ble bra) Power Director fungerer bra for meg. Lenke til kommentar
eLectr0shade Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Sånn fikk lastet ned PowerProducer 3.0 og alt gikk greit helt til jeg skulle begynne å brenne for da kom det opp et vindu der det stod at i Trial Versjonen kunne jeg brenne kun 30min noe som er forbanna irriterende! Endret 30. september 2004 av psilocybe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå