Gå til innhold

Forbedring av utstyr

Anbefalte innlegg

jeg har dette utstyret:

- gigabyte K8NS PRO mobo

- amd64 3200+ "newcastle" CPU

- Aspire 500W psu

- Geil value select dual channel (2x512) ddr 3200.

- Albatron fx5700q skjermkort (jeg vet det suger :)

- 3x Maxtor 120gb 7200rpm HD

- luftkjøling på CPU

er det noen av dere som har noen forslag til forbedringer av dette utstyret..`?

er det noe som er bra / dårlig med dette utstyret... ( masikivaren som en spillpc )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. 120GB disker er ikke de mest gunstige med tanke på pris i dag. Det florerer med gode tilbud på 160 eller 200GB disker som også støyer mindre.

2. nForce250GB som andre har nevnt her. Jeg syns ihvertfall det er greit å vite at ikke nettverkskortet stikker av med hele PCI-bussen. Hovedkortet du der vurderer skal forøvrig være et glimrende alternativ, så ikke legg for stor vekt på punkt 2 her. ;)

3. Skjermkortet du tenker på er under enhver kritikk for en gaming-rig.

Hvis du er ute etter å spare inn noen kroner, gå heller for A64 3000+. Ytelsesforskjellen er ikke store greiene. Ihvertfall ikke hvis du da får råd til f.eks Radeon 9800Pro.

At Geil Value er dårlig på spill må du nesten argumentere litt for Valent.. Greit nok at gode timings er greit å ha, men å bytte 2-2-2-5 mot 2.5-3-3-6 (eller hva det nå er) for å få råd til et skikkelig skjermkort..? Burde ikke være et valg engang.

Endret av SilverCRX
Lenke til kommentar

alt utstyr er alerede kjøpt men ble litt minfre fornøyd med ytelsen i spill..

det er derfor jeg skriver til dere som har en del peiling på en del ting ang data/gaming.

mobo er nForce 3 250 :) så det er ikke noe problem..

skjermkortet ble kjøpt pga trodde fx kortene var gode kort, helt til jeg begynte å se på noen tester ol etter jeg hadde satt sammen maskina... d var skuffende...

har hørt som dere sier at 9800 pro er veldig bra, så får vel satse på det kortet med mindre jeg finner noe annet da..

hva kan forresten gjøres for å forbedre "timingsene" som dere skriver om... veit ikke heilt hva dette greiene er siden jeg ikke har peiling på akkurat ram området.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...