Gå til innhold

har litt lyst å lakke laptopen min..

Anbefalte innlegg

som sagt, har en indre trang til å lakke denne grå kjedelige compaq'n.. men lurte egentlig bare litt på hvordan jeg burde gå frem?

regner med det bare skulle vær og demontere, pusse ned og lakere med passende lakk? noen invendinger? er kanskje et lite helvete å demontere denne greia..

hvor grovt papir burde jeg bruke og hvordan lakk er vel det jeg er mest interessert i! :)

har lyst på en litt metallic aktig lakk.. og den må jo selvsagt være litt slitesterk. helst normal pris, blir ikke aktuellt å stikke innom nærmeste bil lakker altså..

visst noen har noen tips blir jeg fryktelig glad!

takker og bukker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oki, siden det er plast.. går jeg utifra, så røre du ikke et sandpapir det du gjør er og vasker godt med noe skikkeleg avfetning som ikke etterlater seg noe.

så sprayer du på 2 lag plastgrunning vent litt ca 15-20 min mellom de to laggene (SKAL IKKE FLYTTE så pass på at det ikke renner) også etter 15 min etter det siste grunningslaget sprayer du på fargen, la det flyte utover, ikke liggge i dråper du vil da få en mer jevn overflate med å la det flyte utover , vent 15-30 minz legg så på lag nr 2 me farge. , også viss du vil eller har metalic så legger du på klarlakk, første laget med klarlakk legger du på 15 min etter siste med farge DETTE MÅ FLYTE så vent 20 minz så legg på lag nr 2 me klarlakk og la det tørka i ca 1 døgn

GL & HF

Lenke til kommentar

ålreit, hm... sannelig ikke sikker hva det er, tror det er litt blanding her, noen deler er definitivt bare plast, mens noen deler under er hvertfall metall.. men det finner jeg nok bedre ut når demonteringa starter!

er det forresten mye pes og demontere en laptop? tenker da om det er mye korte ledninger som på kobles fra og til uten noe særlig innsyn og sånt..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...