Gå til innhold

Erfaringer med Lite-On 32x eller 40x brennere

Anbefalte innlegg

Noen som har noe negativt eller poistivt å si om disse brennerene?

Tenker på å bestille en fra ITButikken, men greit å få litt info om produktet først.

(Og ja jeg har sjekket Prisguiden, ingen registrerte erfaringer på disse brennerene)

Takker for alle svar.

Telcontar

[*]Dell Dimension XPS-R1200CelT

[*]Celeron Tualatin 1200MHz på BX440SECC1 med Powerleap konvertor

[*]768MB PC133 RAM, WD 80GB 7200rpm, WD 60GB 5400rpm

[*]Creative GF4Ti4400

[/i]

[ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2002-05-13 17:25 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lite-On er egentlig bare Plextor sine drev med nytt navn og innpakning - det ser du lett hvis du åpner og ser på en ...

Min mening: Har du ikke lyst å bruke så mye penger på å få en Plextor-brenner, kjøp en Lite-On ...

Da får du mer for pengene :smile:

- Løp og kjøp -

Lenke til kommentar

Høres bra ut, legger nok inne en bestilling på en LiteOn 40x brenner, for 952kr kan det ikke slå feil :smile: (www.itbutikken.no hvis det var noen som lurte).

Takk igjen for svar, billigmanns Plextor er absolutt noe for meg.

Telcontar

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-13 19:30, oysfaerg skrev:

Lite-On er egentlig bare Plextor sine drev med nytt navn og innpakning - det ser du lett hvis du åpner og ser på en ...

[....]

Gitt at det du sier stemmer, så må Lite-On da lage egen firmware til spillerene iom at de ikke har identiske spesifikasjoner. Eller?

Ellers AOL. Lite-On good.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-13 19:51, LarsC skrev:

Gitt at det du sier stemmer, så må Lite-On da lage egen firmware til spillerene iom at de ikke har identiske spesifikasjoner. Eller?

Men det stemmer ikke. Jeg har lest mange tester av både Plextor og Lite-On (se f.eks. cdrlabs.com og cdinfo.com) og har aldri sett nevnt noe sted at Plextor og Lite-On har noe felles. Det eneste stedet jeg har sett det er her på dette forumet.

Hvis du studerer spesifikasjonene eller leser testene på cdrinfo.com vil du se at de har svært lite felles, bortsett fra at begge brenner med 40x hastighet.

Lenke til kommentar

Lest en test av Plextor og LiteOn, de greier ikke å anbefale den over den andre, men er man ytelse freak så var visst valget opplagt. Plextor var bra på en del områder og LiteOn på noen, men det var små marginer som skilte dem.

Testen finnes på http://www.tbreak.com

Har bestilt LiteOn 40x12x48x etter å ha lest deres erfaringer og denne testen.

Telcontar

Lenke til kommentar

Sjekk hva de skriver med den nye firmwaren på Liteon brenneren:

"For sure it was a very good surprise to see a company to change the writing technology for a CD-RW drive with a simple firmware update. The LiteOn LTR-40125S was one of the faster 40x recorders, and now with the new P-CAV writing technology it becomes the faster recorder in all speeds."

Klippet fra:

cdrinfo.com

Ikke verst å ha den raskeste CDbrenneren på markedet til under kr 1000,- Det er til og med retailutgave!

Spilleren ligger på postkontoret :smile: Vi får se om ikke jeg lager en liten test på slapps.com

Lenke til kommentar

Lite-on har like mye til felles med plextor som mitsumi har med yamaha eller aopen med artec og richo.

DVS: samme brikkesett på de nyere modellene. Ellers er designet helt ulikt. Tipper dere aldri har åpna dem og sett at de virkelig er totalt forskjellige :razz:

P-CAV firmware er dessuten også under utvikling. selv har jeg 2 preview versjoner av P-CAV firmware til LTR-40125S. Versjon ZS0D og ZS0G.

OC-Freak, http://www.cdfreaks.com forum administrator og cd-brenner tester. :wink:

Lenke til kommentar

HAr lite-on 32x , bruker ca. 3 min på plata. storfornøyd, billig og bra. anbefales!

Det eneste negative jeg har å si om denne brenneren er at den bråker en del (den overdøver faktisk viftene mine , og de er sikert på en ca 30db). Men det er ikke så nøye, den bråker jo bare når man brenner og det går jo så fort uansett.

[ Denne Melding var redigert av: HGL på 2002-05-15 13:27 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-14 19:08, simfan skrev:

Quote:

Den 2002-05-13 19:51, LarsC skrev:

Men det stemmer ikke. Jeg har lest mange tester av både Plextor og Lite-On (se f.eks. cdrlabs.com og cdinfo.com) og har aldri sett nevnt noe sted at Plextor og Lite-On har noe felles. Det eneste stedet jeg har sett det er her på dette forumet.

Hvis du studerer spesifikasjonene eller leser testene på cdrinfo.com vil du se at de har svært lite felles, bortsett fra at begge brenner med 40x hastighet.

Jeg er klar over at de ikke har så mye til felles, det var derfor jeg skrev: "Gitt" som i forutsatt. Jeg synes også det var litt merkelig. Dog, jeg har ikke åpnet en Plextor og en Lite-On som muligens er like, og sammenliknet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...