Gå til innhold

Ny Shuttle Barebone, AMD/Intel?

Anbefalte innlegg

Heisann, leker med tanken om å oppgradere Shuttle'n min, eller retter sagt, kjøpe en ny, og flytte over deler av innmaten fra den gamle :)

I den forbindelse lurer jeg på et par ting:

1. Socket 775, Intel Prescot og PCI-X. Er dette fremtidsrettede løsninger? PCI-X har jeg tro på at vil vare en stund, men jeg vet ikke med sokkelen, vil det fortsatt være Intel CPU'er på markedet til denne sokkelen om et år eller så?

- Prosessor: Intel Pentium 4 540 eller 550 (3.2 eller 3.4Ghz Prescott)

2. Socket 939, AMD 64, AGP 8x. Stusser litt på AGP porten, og Socket 939. Driver AMD og flytter over til denne sokkelen skikkelig nå?

- Prosessor: AMD 64 til sammenlignbar pris med Intel'ene over.

Generellt lurer jeg på hva som vil være det beste valget for fremtiden av disse to systemene, og evt. andre SFF PCer :) PCen skal brukes til spilling, bilderedigering, CAD, C++ og selvsagt alle vanlige ting som mp3 og DVD'er. Om noen har noen synspunkter på dette så tar jeg gjerne imot :) Det som trekker meg mot alternativ 1 foreløpig er kabinett løsningen og strømforsyningen som er mye bedre enn AMD 64 løsningen. Om det dukker opp en AMD 64 løsning med det nye "P" kabinettet til shuttle hadde valget vært enkelt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, har lest litt mer om Prescott v Northwood og det er ikke akkurat pen lesing. Etter det jeg skjønner er jo Prescott veien frem til høyere klokkehastigheter, men foreløpig er 3.6 høyeste hastighet og den koster en liten formue. Men, om denne sokkelen holder seg en stund så kan jeg jo oppgradere processoren et halvt års tid etter innkjøp så det ser ut til at Intel vinner for min del. Jeg er også en stor fan av ytelses fordelene som HT gir i vanlig bruk, og siden jeg bare er en casual gamer så blir det vel Intel denne gangen også :)

Så var det å finne 5000 kroner et sted...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg hadde så absolutt gått for SB81P. Bedre kjøling, ekstremt pent kabinett, nye og bedre løsninger og selvsagt PCI-e.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hmm.. Ingen som har noen formeninger om nårtid shuttle kommer med s939 og PCIe?  :roll:

Ved nyttår tipper jeg.

Etter nyttår tipper jeg.

Lenke til kommentar

Det går veldig fint. Har selv brukt en SB83G5, med 6800GT og PCI-e, og det er knall. Og en 3.4 EE cpu. Ingen problemer overhodet. Riktignok ikke DDR2, men vanlig DDR minne..

Knall ytelse. Men kjørte du på det integrerte grafikkortet, var minneytelsen dårlig. uansett, Shuttle til LGA775 er ypperlig! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...