z00l Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hei !!! Har en 300 GB Maxtor USB disk, som jeg har brukt jevnt og trutt den siste tiden. Har brukt denne til lagring av personlige filer (bla filmer fra videokamera etc). Disken har den siste tiden vært rimelig full. Det har vært ca 300 mb ledig den siste måneden. Så til problemet: Var inne å tittet på filene for 3-4 timer siden, men har reagert på at endel programmer har vært ustabile. Så skjer det: Hele maskinen henger seg, og jeg blir nødt til å ta en restart med reset knappen. Når jeg så kommer inn i windows igjen, får jeg opp en feilmelding der det står noe alá "failed to save to J:\$231" J: er selvfølgelig stasjonsbokstaven til nettopp denne disken. Når jeg så åpnet disken i explorer, fant jeg hovedmappen, men ble så nektet å gå inn i den. Huff tenkte jeg, og slo av disken på knappen. Ventet så i ca 5 minutter, før jeg slo den på. Nå får jeg ikke opp hovedmappen engang. Filsystemet er korrupt, og i "computer management --> disk management, får jeg KUN opp local disk med orginal kapasitet, der det også står at det er 279.6 GB ledig på denne disken. Nå ligger halve livet mitt på denne disken, så for meg er det seriøst viktig å få liv i den igjen. Lurer på om noen kan anbefale meg noen disk doctor program, som kanskje kan redde meg i denne krisen ?` Var inne på Maxtor sin hjemmeside, men fant ikke noe som passet til mitt problem. Setter pris på alle forslag som kan hjelpe meg å få filene tilbake. Alt utenom IBAS da (For dyrt). En ting til: I "Event Viewer" så har jeg ca 40-50 feilmeldinger p.g.a disken. Alle oppstod på omtrent samme tidspunkt. -z00l- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå