drbaron Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Har tilgang til en ftp server, men kommer ikke inn på servern. Servern har åpna port 1881 som ftp port og ikke port 21 som vanlig. Har riktig ip, user/pass og port men klarer alikvel ikke å logge meg inn på ftp servern. Får feilmelding: "530 cant log in" eller.no sånt. Sitter bak en firewall på en smc barricade ruter, trenger jeg da å åpne port 1881 eventuelt port 21 som er standard for ftp for å få tilgang til servern. Vedkommende som eier ftpn har prøvd å logge seg inn med min acount flere steder hvor han også sitter bak firewall uten portene ånet og det har funka fint. Noen som har peiling på hva som kan være galt? Har prøvd både å logge inn fra cufe ftp, og med internet explorer uten hell. Lenke til kommentar
Gaute Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Har du prøvd med Passive (PASV) mode?? Lenke til kommentar
peter_n Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Hvis du sitter bak en router mår du vell åpne for den porten, port 20-21 som er default for ftp kan du bare glemme når han har forandra port nr. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Visst det er en firewall i begge ender kan du bare glemme det. Det fungerer ikke. Lenke til kommentar
peter_n Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Selvføgelig gjør det de, sitter med en ftp server her sjøl bak en NGT router og det FUNGERER. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå