reeeeg Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hei! Jeg har lest litt rundt om støydemping av harddisker og diverse, og har av og til sett noen har nevn "Feature Tool". Med feature tool kan man skru ned ytelsen på harddisken for å minimere støy. Dette har jeg lyst til å prøve, men vet ikke helt hvordan jeg gjør det. Finner ikke noen god forklaring noe sted. Forresten har jeg IKKE diskettstasjon. Et spørsmål til: blir det veldig stor forskjell på ytelse, og er det lett å stille HDD tilbake til normal hastighet? Takk! Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 1. Hver enkelt produsent har sitt eget "feature tool". 2. Ikke alle HD'er støtter dett. 3. Har du ikke floppy og ikke kan boote på usb, må du lage deg en bootcd med dette verktøyet på. 4. Du MÅ boote til dos for å sette dett. 5. Det er ikke noe problem å hverken sette eller fjerne det. 6. ytelsen i "silent mode" går ikke fælt ned... Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 ultimatebootcd har program for de fleste hd'er: http://www.ultimatebootcd.com/ bare boot på den. Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Takk for svar! Ja, har undersøkt og min HD støtter det. Har en Western Digital. Skal funke på samme Feature Tool som IBM-harddisker. Kanskje et dumt spørsmål, men hvordan lager jeg en boot-cd? Bare å legge fila inn dit og brenne det ut, for så å ha den i CD-rom når jeg starter maskina? Endret 29. september 2004 av reeeeg Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 ibm's feature tool feiler på WD disker med beskjed om ugyldig disktype. du for lese på websiden dems hvordan du gjør det med cd'n Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Skal jeg bare putte .iso-fila på cdn, eller alt sammen? Og skal jeg sette CD-rom som "First Boot Device" i bios for å få det til å funke? Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Nå fikk jeg det endelig til, men det virka jo ikke! Harddisken er akkurat lik. Noe jeg må ha gjort feil? Noen som vet om en annen måte å få gjort dette på? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 'psst', Nyeste betaen av atitool har dette 0.0.23b4 Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) -var litt kjapp- Endret 30. september 2004 av Admin'c Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 'psst', Nyeste betaen av atitool har dette 0.0.23b4 Ser ikke ut som om det støtter WD Caviar 80GB 7200rpm 8mb Cache... Argh, irriterende. Ingen som har lyst å bytte harddisk med meg? Vil ha en stillere en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå