trn100 Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Hei, Setter opp en eldre PC som en venn av meg ønsker å bruke kun mot TV/Stereo for avspilling av musikk og musikkvideoer. Maskinen er en 533Mhz Celeron m. 256MB minne, har et gammelt Creative Audio PCI lydkort (ES1371/1373) og et 64Mb Nvidia Geforce MX440 skjermkort. Idéen er å koble bilde mot TV og lyd mot stereoanlegg slik han i dag gjør med sin PS2. Håper også å kunne bruke TV'en som eneste skjerm. Det jeg lurer mest på er om dette vil fungere, og hvilke kabler vi trenger? Gjerne med linker, helst til Komplett.no der jeg allerede har konto. Har absolutt ingen peil på dette og håper noen kan hjelpe! Om det lar seg gjøre å bruke TV'n som eneste monitor, hva slags oppløsning etc. bør jeg kjøre? Hva slags programmer er best å bruke? Hadde i utgangspunktet tenkt på Music Match Jukebox for MP3 låtene og WMP for video. Tusen takk på forhånd! Edit: OS'et er W2K Pro om det har betydning! Endret 29. september 2004 av trn100 1 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Hmmm... Var ikke mye hjelp å få omkring dette Nåvel, vi har allikevel fått satt opp maskinen slik at det fungerer. Kjøpte en S-Video til Scart kabel fra skjermkort til TV og bruker en vanlig minijack til audio kabel fra lydkort til stereoanlegg. Har nå både fargebilde på skjerm og lyd som er grei. Selvsagt har vi imidlertid litt problemer med kvaliteten på spesielt tekst som er noe vanskelig å tyde om man sitter et stykke fra TV-skjermen med trådløst tastatur/mus. Etter litt søking på nettet ser jeg jo at dette er et ganske vanlig problem pga. oppløsningen på TV kontra PC-skjerm. Vi har installert den nyeste Nvidia driveren til skjermkortet (61.77) og satt oppløsningen til 800x600@60Hz. Er det noen som kan hjelpe med et optimalt oppsett for og få teksten mer lesbar/best mulig? Hadde virkelig satt pris på litt hjelp med dette, da manualen til driveren ikke var helt enkel å finne frem i, og heller ikke hadde mye info om akkurat dette Takk på forhånd! Edit: Kanskje feilpostet i utgangspunktet? Endret 1. oktober 2004 av trn100 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå