Mørbradbiff Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Jeg ser at det er mange meninger om forskjellige LINUX. Har vurdert å gå over fra XP til Linux. Men har noen spørsmål: Mitt hovedspørsmål: - Noen som kan fortelle meghva some er forskjell på alle disse Linux distroene??? Andre Spørsmål: - Hvilken vil være best for min Elitegroup G732 bærebar pc? - Finner man drivere på plata? - Har Linux støtte for NTFS? Jeg beklager hvis noen svar på mine spørsmål er nevnt tidligere på forumet... Håper på svar Endret 29. september 2004 av DjKs Lenke til kommentar
sim Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Linux har lesestøtte for NTFS. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 - Forskjell? Hm, ting og tang. Mye... - Du finner masse info om dette - Hm, det bestemmer du selv - Jepp, driverne er i kjerna, eller som moduler. - Linux har støtte for NTFS ja. - Men skrivestøtte skal være litt dodgy, men skal ha blitt bedre med tia.... Og ja, aaalt er svart på detaljert før Lenke til kommentar
dvj Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Du finner sannsynligvis ikke drivere på plata, men de fleste drivere får du ved instalasjon av nyere distro. Elitegroup har vel Intel Pro Wireless 2200? Driver til den finner du på http://ipw2200.sf.net, eller så kan du benytte windows driveren ved hjelp av ndiswrapper (gjør et google søk for url) Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Full NTFS lese- og skrivestøtte: www.jankratochvil.net/project/captive/ Den i kernel er noe begrenset med tanke på skrivestøtte, denne er komplett. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Full NTFS lese- og skrivestøtte:www.jankratochvil.net/project/captive/ Den i kernel er noe begrenset med tanke på skrivestøtte, denne er komplett. Eneste er at den er psyko-treig! Kompilerte den til Slack 10 for en tid tilbake, og selv om den altså tilbyr full støtte for ntfs går det dessverre ikke spesielt fort. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) er den rpm'en trygg ? hørt rykter om at det er ganske snever skrivetilgang man får ? Endret 29. september 2004 av Errae Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Full NTFS lese- og skrivestøtte:www.jankratochvil.net/project/captive/ Den i kernel er noe begrenset med tanke på skrivestøtte, denne er komplett. Eneste er at den er psyko-treig! Kompilerte den til Slack 10 for en tid tilbake, og selv om den altså tilbyr full støtte for ntfs går det dessverre ikke spesielt fort. Captive kjører så vidt jeg vet windows sine NTFS-drivere i WINE Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Er det ingen som vet hva som er forskjell på de mest populære distroene??? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 configverktøy, pakkesystem, installasjon, og standardaplikasjoner er forskjellene Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Er det ingen som vet hva som er forskjell på de mest populære distroene??? Vel, det er et ganske langt svar. Er selv ganske sikker på at det står et eller annet sted på forumet, og om det ikke gjør det så kan du ta en titt på hver og en av de mest populære distroenes hjemmeside. En fin oversikt finner du på http://www.distrowatch.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå