janosh Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Jeg har sett dette ordet flere steder i forumet, og skjönt at det er et synnonym til newbie Kan noen forklare meg hva n00b er forkortelsen for (dersom det er en forkortelse)? :smile: Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Det er ikke en forkortelse, men en måte å skrive på :smile: Slik at n00b leses newbie, hvertfall på engelsk slik som lEEt blir elite. Cobos Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 så det er det |33t er! :smile: Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 har noen en link til en side over forskjellige emotions(smileys) støttet av hw? Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 den tøffeste måten å skrive 1337 på er 1337 hehe :smile: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Du kan trykke på "Hjelp" i menyen til høyre og velge "Kan jeg bruke smilies?". Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Quote: Den 2002-05-13 16:50, Cobos skrev:Slik at n00b leses newbie, n00b har jeg omtrent utelukkende sett som et negativt ord som i "jævla n00b". n00b fungerer som et synonym for idiot, tosk etc. newbie derimot er egentlig ikke spesielt negativt ord. Det går mer på at du er ny i en ting og derfor skal man ta hensyn til deg på samme måte som når folk øvekjører med en L på bilen. iom at en newbie ikke har holdt på med det han er newbie i lenge gjør også at han kan komme til å gjøre en god del morsomme feil. Er du newbie skal du heller ikke ta deg nær av hvis en synes noe du gjorde var morsomt, når du har blitt pro(det motsatte av newbie) så vil du også synes det newbiene gjør kan være morsomt til tider. Her er det mange lamere (som gjerne vil være pro's) går for langt og istede for å le uskyldig mobber newbiene. En ekte pro vil ønske at flest mulig skal lære seg hans profession og dermed hjelpe newbien på veien til å bli pro. Så har du hvem som bruker ordene. Mens newbie er brukt i lang lang tid blandt veteraner (som gjerne er pro på mange felt) i data miljøet på måten jeg tidligere definerte en newbie som. En nybegynner som man skal hjelpe dersom han trenger det, men som man kan mobbe litt uskyldig når de gjør noe morsomt. n00b på sin side brukes hovedsaklig av CS spillere og da som synonym for idiot. Disse CS spillerne har ikke peiling på hva det er å være pro. Av den grunnen er de heller ikke pro's. De er gode ja, men av ekte pro's avfeier dem bare som lamere, tapere som ikke eier god nerdeskikk. pga bruksmåten vil jeg faktisk påstå at n00b ikke betyr det samme som newbie selv om det i utgangspunktet skal være to måter å skrive samme ord på. Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Oppklarende og interessant innlegg Anders :smile: Har ikkje tenkt på det på den måten før. Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 hmm.. tror nok at n00b kommer fra cs ja, men en idiot i gaming sammenheng er ikke en n00b, men en llama Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Jeg har så mange ganger sittet i LAN, og rocket i CS, og så er det en jæ**a langhåret Bleikemyr pakk som brøler ut: "Fy **** til gull... for en njuub" DA....Blir jeg forbanna. :sad: n00b er et uttrykk brukt av wannabe proffer og wannabe wannabe proffer. JohnDoe --> Hellfragger? Yes please! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Anders har tydeligvis forstått noe grunnleggende ang. (data)samfunnet her ja :smile: Glimrende innsikt der! Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Ein ting som ingen har nevnt, er at dei fleste som ikkje berre konsentrerer seg om spill (kall dei gjerne hackere), ikkje kan fordra uttrykka "n00b" og "1337". Om det vert brukt av desse, er det berre som satire, og vert brukt til å gjera narr av "script kiddies", "warez d00dz" og så vidare. Mange føler at uttrykket "n00b" burde dra seg tilbake til der det kom fra, nemlig til CS-verden, og eg støtter personlig det synet. mvh., Vegard Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Quote: Mange føler at uttrykket "n00b" burde dra seg tilbake til der det kom fra, nemlig til CS-verden, og eg støtter personlig det synet. Min personlige erfaring er at de folka som bruker ordet n00b mye enten er nybegynnere selv eller folk som syter hele tida, svært få av de seriøse og gode folka bruker det uttrykket (og ja det er et drittuttrykk). og det dere 1337 }{aXX0r skitet er ihvertfall irriterende. AtW Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 (endret) Vårrengjøring. Endret 5. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Quote: Den 2002-05-13 23:25, Hidden skrev:At n00b blir brukt som et skjellsord er ikke nytt, og noen har fortalt meg at n00b betyr noe sånt som "folk som nekter å lære hvordan man spiller, og generelt er ute etter å lage bråk", mens newbies er "folk som er nye men som vil lære og tilføre spillet kvalitet". Noe i den retning, dere skjønner hva jeg mener. nei, det er en llama.. hvis cs folket har finnit opp et eget ord, som bare kan brukes om cs (n00b), så sier vel det litt om cs? hehe Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 lekkert innlegg Anders. n00b er et ord mange av cs vennene mine bruker (jeg spille ikke cs selv, og takk gud for det.) Andre ord de bruker er lama, roflmao, gull, så lolish og for ikke å snakke om : CHEATER newbie er et ord jeg ikke forbinder med spill, men med data. en som ikke kan så mye, en nybegynner som vil lære. Han/hun er vennlig innstilt til folk, takker og kan le av sine egene feil. er newbie selv på mange områder. Lenke til kommentar
Ever Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 n00b er et skjellsord, og jeg tror ikke det kommer fra cs, LEEENGE siden jeg så det for første gang. at det brukes nuller istedenfor o-er er heller ingen tilfeldighet. Kombinasjon av å kalle deg uvitende og ubetydelig. Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Jeg foretrekker det norske, lettforståelige ordet DUST! DUSTER i flertall... Enkelt og greit! [ Denne Melding var redigert av: Blippblopp på 2002-05-14 09:42 ] Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Hei Anders! Er som om eg skulle sagt det sjølv.. :wink: Men,begrepet nOOb har eksistert før folk begynte å spille cs...(spiller det ikkje sjølv..) Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Quote: Den 2002-05-13 23:41, olsen skrev:n00b er et ord mange av cs vennene mine bruker (jeg spille ikke cs selv, og takk gud for det.) Andre ord de bruker er lama, roflmao, gull, så lolish og for ikke å snakke om : CHEATER roflmao er en forkortelse for "rolling on the floor laughing my ass off". mest brukt på irc men dessverre kallt en "sms-forkortelse" (enda vi på irc og bbs var først med de fleste såkalte "sms-forkortelsene") Christian... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå