lceman™ Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Blir så irritert når jeg hører folk som bruker ord som gidde (å gi gir gidde) og bedde(å be ber bedde) , kan ikke skolene snart begynne å lære folk at dette ikke er ord? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Det har nok mer med folks holdninger å gjøre. Fortsett å pirk på feil du finner, så kanskje det kommer seg framover. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Grunnen er jo at man ikke alltid snakker slik ting skrives Det kalles dialekt Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Man kan se det samme med ord delings feil Jeg bor og jobber nå i Stavanger, men kommer fra Østlandet. En ting jeg har merka meg på jobben, er at det kryr av ordelingsfeil. Da mener jeg ikke bare blant de unge, men blant godt, voksne folk. Det er utrolig at de har så mye feil av det jeg leser på jobben. Derfor lurer jeg på om skolene her borte er dårligere enn de på Østlandet? Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Grunnen er jo at man ikke alltid snakker slik ting skrives Det kalles dialekt De to eksemplene er i så fall ekstremt sjeldne tilfeller av ekstremt sære dialekter, eller kanskje folk bare bruker dem så ofte at de innbiller seg at det er dialekter... Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Grunnen er jo at man ikke alltid snakker slik ting skrives Det kalles dialekt Det blir for teit å skrive dialekt. Om man nekter å skrive vanlig bokmål må man ty til nynorsk. Blir så teit med sånne rare dialekter. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Språket endrer seg etter hvordan folk prater, ikke motsatt. Live with it. Lenke til kommentar
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Grunnen er jo at man ikke alltid snakker slik ting skrives Det kalles dialekt Det blir for teit å skrive dialekt. Om man nekter å skrive vanlig bokmål må man ty til nynorsk. Blir så teit med sånne rare dialekter. Hun sa jo ikke at det var greit at folk skrev dem da. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Språket endrer seg etter hvordan folk prater, ikke motsatt.Live with it. Jeg er redd at å leve med det ikke er noe alternativ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå